به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ارتباطی با خبر ۲۱ شبکه یک گفت: امروز، مذاکرات با مقامات کشور عراق آغاز شد و برای اجرا شدن راه آهن شلمچه - بصره مذاکراتی داشتیم. در ادامه این مذاکرات، طلسم توافق ۲۰ ساله میان ایران و عراق شکسته شد و توافق نامه ایجاد راه آهن میان دو کشور به امضا رسید.
او ادامه داد: یکی از بندهای این توافق نامه این است که ظرف یک ماه آینده در پل میان ایران و عراق مستقر شویم و عملیات اجرایی آغاز شود. توافق کلی این است که یک شرکت راه آهن ایران و یک شرکت راه آهن از عراق به طور مشترک، این پروژه را اجرا کنند و طی دو ماه آینده نیز شرکت مشترک تشکیل خواهد شد.
قاسمی گفت: اکنون حمل و نقل هوایی میان دو کشور، حدود ۱۰۰ پرواز است. در این مذاکرات قرار شد که به زودی این تعداد دو برابر و به ۲۰۰ پرواز افزایش یابد.
انتهای پیام/
بعد بقیه کارا
دو خط باربری و سریع و سیر
تا امارات !
شما تصور کنید ۴۰ میلیون توریست امارات داره
از امارات تا شیراز با کانال تنگه هرمز با قطار سریع و سیر فقط پنج ساعت میشه
فقط ده ساعت یک بار از شیراز و اصفهان به امارات می رسه
این کشور های عربی مصرف کننده هستند
طرح های ملی باید این ها بود !
اگه ما خط امارات تا خوزستان داشته باشیم
می شه چند میلیون توریست بیاریم
از دو خط کانال تنگه هرمز
خط اهواز به امارات و عمان !
ما نیاز به مدیر آگاه و رئیس جمهور آینده نگر داریم !
سیاست های کلان خارجی خیلی فرق داره
جنگ با آمریکا فقط نباید لفظی باشه
با سیاست همین ریلی هم میشه خیلی کار ها کرد
اقتصاد و سیاست و نفوذ رو بالا برد!
ما نیاز به کانال تونلی بین ایران و عمان داریم
خط ریلی از امارات تا اهواز
کویت دوبرابر عراق ظرفیت واردات داره
خود کویتی ها فکر کنم موافق این طرح باشند
باید با چند پادشاه کویت زد و بند کرد برای این کار
انگلیسی ها برای نفوذ بیشتر از خط ریلی استفاده کردند
ایران دو راه برای کشور های عربی داره اول خط ریلی بصره کویت امارات تا عمان
دوم کانال ۵۰ کیلومتری تنگه هرمز
هر دو راه برای نفوذ و صادرات ایران حیاتی هست
کار کن رستمی