استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دنبال فعال کردن بیش از پیش صنعت استان هستیم گفت: واحد‌های صنعتی منطقه را سمت فناوری روز سوق می‌دهیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان   در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان زاهدان  گفت: یکی از نماد‌های صنعتی شدن یک منطقه، استان یا یک کشور میزان و تعداد شهرک‌های صنعتی موجود در آن است.

وی با اشاره به بازدید شهرک صنعتی میرجاوه گفت: این شهرک صنعتی کانون جمعیتی و جمع شدن واحد‌های صنعتی کنار هم بوده و ایجاد فضای اشتغال را نشان می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم‌اینک همه نوع صنعت در استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت است  گفت:برخی از واحد‌ها در این استان به صورت تخصصی و برخی نیز به صورت عمومی که نیاز‌های روزمره مردم را در بر می‌گیرد مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در گذشته نبود واحد‌های صنعتی که تولیدات آن‌ها مصرف روزانه دارد، در استان یکی از دغدغه‌های مسئولین به شمار می‌رفت که خوشبختانه هم‌اینک این مشکل برطرف شده است.

مدرس خیابانی گفت: اگر سیستان و بلوچستان تولیدکننده برخی از کار‌های تولید روز نباشد، به دلیل گستردگی و وسعت استان مردم دچار مشکل می‌شدند و دسترسی به اقلامی مانند اقلام لبنی که فسادپذیر هستند برای آن‌ها مشکل بود.

وی گفت: هر قدر تعداد واحد‌های تولیدی در سطح استان بیشتر شود فضای رقابت تنگ‌تر و از سوی دیگر شاهد ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان به استقرار واحد کلینیک فضای کسب کار در شهرک صنعتی زاهدان اشاره کرد و گفت: این کلینیک که به پارک علم و فناوری استان متصل بوده، دنبال مباحث مبتلابه واحد‌های صنعتی در حوزه برند، بازاریابی، حقوقی و انتقال فناوری است.

وی  گفت: برخی از واحد‌هایی که به دنبال این دانش‌ها نرفته‌اند و مدیریت آن‌ها سنتی است امروزه با مشکلات متعددی از جمله بازار و برندینگ رو به رو هستند.

مدرس خیابانی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در واحد‌های تولیدی استان راه حل علمی دارد که به دستان جوانان و نخبگان باز خواهد شد؛ از این رو باید از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی گفت: رسالت دانشگاه‌ها باید طوری باشد که مشکلات درون جامعه را حل و فصل کنند چرا که سالانه تعداد زیادی دانشجو در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما همچنان بسیاری از مشکلاتی که به دست این جوانان قابل حل است ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری باید به نحوی باشد که هر کدام یک زخم از جامعه را التیام بخشد؛ دانشگاه سیستان و بلوچستان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور به شمار می‌رود و فارغ‌التحصیلان و نخبگان بومی خوبی نیز تربیت کرده این افراد انگیزه خدمت به این مردم را بیش از همگان دارند.

وی  گفت: پیوند بین دانشگاه و صنعت حتماً رویداد خوبی را رقم خواهد زد و به زودی شاهد واحد‌های صنعتی بهره‌وری خواهیم بود که ارتقای فعالیت داشته باشند و با قیمت و کیفیت مناسب در سیستان و بلوچستان تولید کنند.

مدرس خیابانی  گفت: امروز سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه میزان برق مصرفی آن در واحد‌های صنعتی ۰.۳ درصد است، در جایگاهی قرار ندارد که بتوان آن را صنعتی خطاب کرد. راه حل این امر تعدد واحد‌های صنعتی و ارتقای واحد‌های صنعتی موجود است تا بتوانیم خود را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار