مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۲ هزار ۶۶۴ طرح اشتغال در ۹ ماهه امسال اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است و در مجموع برای اجرای این طرح‌ها ۱۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

الهی راد گفت: از این تعداد طرح اشتغال ایجاد شده در استان ۲ هزار و ۶۴ طرح از حوزه تسهیلات بانک‌های عامل با اعتبار ۱۱۵میلیارد تومان و در حوزه امدادی و هم افزایی در مجموع ۶۰۰ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در مجموع ۲۴۶ میلیارد تومان در رابطه با اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد هدفگذاری شده بود که تاکنون ۵۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: درحوزه تسهیلات قرض الحسنه ۲۲۵ میلیارد تومان که ۵۲ درصد اعتبارابلاغی به بانک‌ها جذب شده است و در حوزه امداد نیز ۲۱ میلیارد تومان ۲۹ درصد آن جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: همچنین چهار هزار و ۳۳۹ مددجوی این نهاد طی سال ۹۹ صاحب شغل شدند که ۳۴۵ مددجو توسط بنگاه‌های کاریابی و سه هزار و ۹۹۴ نفر نیز از طریق دریافت تسهیلات اشتغال مشغول به کار شدند.

الهی راد گفت: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شد که ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی این استان و ۱۵۳ میلیارد و ۳۳۵ تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.