مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت ملت است و مردم با آگاهی و دلبستگی واقعی به نظام وارد صحنه شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی و نابود کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمود کردستانی مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالگرد ۹ دیماه و در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و سردار قاسم میرحسینی گفت: امسال در جهان اسلام علاوه بر شهید سپهبد قاسم سلیمانی سه شهید شاخص بنام شهید میرحسینی، شهید بدرالدین و شهید روحانی راد از شهدای مدافع سلامت را داریم که حادثه شهادت شهید سلیمانی در دیماه موضوع را جدی‌تر و پررنگتر کرده است.

مدیرکل صدا و سیما سیستان و بلوچستان گفت: حضور نیرو‌های جان بر کف بسیجی و سپاهی این استان در عملیات‌های مهم و ارتباطی که شهید سلیمانی با این استان داشت ایجاب می‌کند که مراسم سالگرد شهیدان سپهبد سلیمانی و سردار میرحسینی بصورت ویژه و خاص برگزار و زندگی این عزیزان بیش از پیش مورد واکاوی و الگوبرداری قرار گیرد.

وی گفت: با وجودی که در رابطه با شهید میرحسینی و شهید سلیمانی تاکنون مطالب متعددی نوشته شده، اما بازهم اندک است و هرچه رسانه‌ها در این زمینه کار کنند هنوز وارد نگاه، مکتب و شیوه زندگی این شهیدان نشده اند بویژه شهید سلیمانی که در حوزه سیستان و بلوچستان خدمات قابل توجهی داشته و ما مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

کردستانی با اشاره به سالروز حماسه ۹ دیماه گفت: برنامه‌های متنوعی در سطح استان شروع شده و ادامه دارد، ویژه برنامه‌ای از سوی حوزه هنری و جبهه انقلاب از تهران آغاز شده و به چندین استان از جمله سیستان و بلوچستان رسیده و با محتوا‌های خوب طراحی و اجرا شده است.

وی گفت:  از ابتدای سال تاکنون در فضای مجازی، رادیو و تلویزیون استان هر روز یک آیتم از شهید میرحسینی پخش و برنامه‌هایی تولید شده، اما کم است و باید بیش از پیش در این زمینه کار انجام شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهره برداری از فاصله شهادت شهید میرحسینی تا شهید حاج قاسم سلیمانی باید به شکل خاصی در استان رسانه‌ای شود.

وی گفت: بحث مردمی بودن مراسم ۹ دیماه و سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و میرحسینی به صورت هوشمندانه در دستور کار قرار دارد.

کردستانی  گفت: شرایط مزار شهید میرحسینی مناسب و در شان این شهید بزرگوار نیست و باید در مورد دهستان جزینک کار‌های رسانه‌ای بیشتری به منظور اقدامات بهتر انجام شود.

وی گفت:پرچم شهید میرحسینی و شهید سلیمانی همواره برافراشته خواهد بود.

معاون صدای صدا و سیما سیستان و بلوچستان نیز در این نشست  گفت: به مناسبت سالگرد ۹ دیماه و سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و قاسم میرحسینی برنامه‌های مختلفی در این استان برگزار می‌شود.

علی سرگزی گفت: ویژه برنامه ملت امام حسین (ع)، میزگرد در مکتب قاسم، برنامه ویژه پرواز، مستند شهید سلیمانی و شهید میرحسینی، پوشش ویژه برنامه شهادت حاج قاسم سلیمانی از کرمان و ... از جمله این برنامه هاست.

وی گفت: حوزه رادیو شهری در زابل برنامه در خلوت نیاز و ویژه برنامه‌های ۹ دی، ویژه برنامه خورشید سیستان، پویش از قاسم تا قاسم و دعوت از دوستان، اقوام و همرزمان این ۲ شهید اجرا و پخش خواهد کرد.

معاون صدای صدا و سیما سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه سیما نیز برنامه‌های مختلفی مانند برنامه ذوالفقار، نماهنگ سردار و کلیپ ویژه و مستندی تحت عنوان از قنات ملک تا جزینک، پخش مستند شهید میرحسینی، موشن گرافیک‌های متنوع، تولید محتوا‌های رسانه ای، گزارش ویژه از پویش‌های مختلف، پخش گزیده سخنان مقام معظم رهبری در مورد ۹ دی و ۲ شهید بزرگوار و ... اجرا خواهد شد.

وی گفت: در واحد خبر نیز گزارشات مختلفی در بحث ۹ دی و ۲ شهید بزرگوار در حال آماده سازی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار