چندی پیش عکسی توسط ناسا منتشر شد که به نظر می‌رسید مربوط به مریخ است، اما حقیقت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌ها پیش تصویری فضایی توسط ناسا منتشر شد که بیننده می‌توانست آن را به عنوان تصویری از سطح مریخ شناسایی کند، این در حالی است که مشخص شده تصویر انتشار یافته از صحرای لیبی که بسیار به مریخ شبیه بوده گرفته شده است.

صحرای وسیع لیبی منطقه‌ای است که به سمت دریای مدیترانه کشیده شده است. این نمای بسیار مایل از شمال آفریقا توسط یک دوربین خارجی با وضوح بالا (EHDC) در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گرفته شده است. رنگ‌های قرمز و نارنجی سوخته صحرا و کوه‌ها و فلات‌های تیره به شدت با آبی‌های درخشان دریا و افق تضاد دارند که همه در برابر سیاهی عمیق فضا برجسته می‌شوند و از این نقطه نظر، زمین ماورایی به نظر می‌رسد.

عکس ناسا از لیبی

صحرای لیبی، اغلب به‌عنوان آنالوگ مریخ نامیده می‌شود به این معنا که ناحیه‌ای از زمین است و ویژگی‌های مشابهی با سیاره سرخ دارد. این منطقه خشک‌ترین بخش صحرا است و عمدتاً خالی از سکنه است. چشم انداز برجسته موزاییکی از تپه‌های شنی بادگیر و فلات‌های ماسه سنگی تیره‌تر است که منطقه فزان لیبی را تشکیل می‌دهد.

عکس دوربین خارجی با وضوح بالا (EHDC) ISS۰۶۴-E-۲۹۴۴۴ در ۵ فوریه ۲۰۲۱ با دوربین عکاسی الکترونیکی D۴ با فاصله کانونی ۵۶ میلی‌متر تهیه شد. این عکس توسط مرکز رصد زمین خدمه ISS و واحد علوم زمین و سنجش از دور، مرکز فضایی جانسون ارائه شده است. تصویر توسط یک دوربین خارجی نصب شده بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی در طول اکسپدیشن ۶۴ گرفته شده است.

تصویر مذکور برش داده شده و برای بهبود کنتراست ویرایش و مصنوعات لنز حذف شده‌اند. برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی از آزمایشگاه به عنوان بخشی از آزمایشگاه ملی ISS برای کمک به فضانوردان برای گرفتن عکس‌هایی از زمین که برای دانشمندان و مردم بیشترین ارزش را دارد، پشتیبانی می‌کند و این تصاویر را به صورت رایگان در اینترنت در دسترس قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دارید ابروی ناسا را میبرید اکثرا ناسا همین منطقه را نشان میدهد ومی گوید عکسی از مریخ یا ماه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام، ظاهرا این یکی لو رفته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
وای نه توروخدا
این کجاش شبیه زمینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
عزیز دلم جانباز عزیز وطن حرفات واردات درست ومنطقی که باربط که بی‌ربط ولی کو گوش شنوا ای کاش لااقل کسی گوش شنواداشت لااقل به حرف ها گوش می کردی کاش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اصلا هم شبیه مریخ نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ایثارگری و جانبازی واژه‌ای‌ است بسیار مقدس و بامعنا و فراتر از عدد و رقم و درصد است کسی که برای دفاع از تهاجم و تجاوز دشمن از مملکت خود دفاع و عارضه ای را بدست آورده است جانباز است. اینکه43سال بگویند اگر کسی 25درصد به بالا باشد جانباز بحساب می آید و خودش و همسر و خانواده اش میتوانند از تسهیلات استفاده کنند و بقیه زیر 25 نه که الان هم همینگونه است جانباز به حساب نمی‌آید و خود و فرزندانش از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند به تعبیری شخصیت و ایثار و ازخودگشتگی و رشادت و مجاهدت و غیرت و حماسه آفرینی دفاع از سرزمین را به عدد و رقم تقلیل می‌دهدو اصلا خوب نیست. پس اصلا نباید مسیولان و مدیران مملکت کیفیت را فدای کمیت کنند! اینکه بگوییم افرادی که فقط 25 درصد به بالا هستند بهمراه خانواده هایشان از همه تسهیلات کار، اشتغال، تحصیل رایگان در دانشگاهها و....باشند و حتی این تابلوی تسهیلات در ورود به دانشگاههای آزاد و پیام نور و علمی کاربردی را هم در سطح شهرها با عنوان تسهیلات به جانبازان و خانواد های فقط 25درصد به بالا بچسبانیم و سوهان روح جانبازان و خانواده های زیر 25درصد بشویم اصلا درست نیست و بنیاد شهید بخشنامه به دانشگاهها کند که دیگر در سطح شهر نچسبانند.. آیا فکر نمی‌کنید چنین رویه‌ای به جای رویش، ریزش ایجاد خواهد کرد؟ جانباز زیر25 جانباز علنا به حساب نمی‌آیند جامعه در قبال چنین عبارت‌هایی چه واکنشی خواهد داشت؟ بنابراین مراقب باشید قشر ایثار‌گر و جانباز جامعه را با هر عدد و رقمی که در دفاع از مملکت‌شان حضور داشته‌اند سرخورده نکنید و مهم‌تر اینکه خانواده‌ ایثارگران را دچار سوء ظن و مهم‌تر این‌که دچار کمیت‌سازی نکنید کسی که حتی یک‌روز و یک درصد عارضه هم برای دفاع از ناموس و وطنش در مقابل دشمن ایستاده است از احترام ویژه‌ای در نزد جامعه برخوردار می‌شود و جانباز محسوب میگردد و وظیفه دولت و بنیاد شهید است که تسهیلات ارایه دهد. چرا با عدد و رقم سازی نفس حضور در جبهه جنگ و همین‌طور مقاومت در برابر ظالم را از قلب به محاسبات ذهنی می‌بَرید؟ بنابراین هر کسی که عنوان جانبازی را یدک می‌کشد باید جانباز به حساب بیاورید و با تبصره‌بافی و ماده و بند‌سازی و همچنین با عدد و رقم سازی جایگاه این قشر را در نزد جامعه مخدوش نکنید! برای امنیت‌بخشی به شغل و معاش فرزندان ایثارگران و همین‌طور جوانان مملکت بند و تبصره‌های من‌درآوردی را حذف کنید و فضایی ایجاد کنید که همه جامعه در دفاع از مملکت مثل دوران جنگ تحمیلی با قلب‌شان آماده حضور باشند چنین تقسیم‌بندهایی مثل بذر نامرغوبی‌ست که در فرآیند زمان میوه نخواهد داد!هوشمندانه کف مطالبات قشر ایثارگر جامعه را یکسان‌سازی کنید و در شرایط امروز جامعه بین صدآفرین و هزار آفرین که فقط لفظ و عدد و رقم است تفاوت قائل نشوید چرا که نیت‌های همه شهدای عزیز، جانبازان گرامی، آزادگان سرافراز و رزمندگان دلاور در خصوص دفاع از مملکت‌ و مکتب‌شان یکسان و ارزشمند بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چه دل پر دردی بگو گوش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چرا خودت با امتیاز خواهی و سهم خواهی و تسهیلات ویژه خواهی نفس حضور در جبهه را از قلب به محاسبات مادی می برید در حالی که همه می دانند حتی جانبازان زیر ۲۵ درصد از وامهای قرض الحسنه بلندمدت و رقم های بزرگ استفاده می کنند نمونه اش پدر خانم من که با ۱۵ درصد جانبازی در سال ۹۱مبلغ ۷۵ میلیون وام با بازپرداخت ۱۷ ساله گرفت همین طور سهمیه ۵درصدی در کنکور و استخدامها که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت ۲۵ درصدی ایثارگران بقیه اش هم به همین ۵ درصد می رسد بیمه تکمیلی و حقوق برای رزمنده های بیکار و ... در حالی که معمولا جانباز زیر ۲۵ درصد مشکل خاصی برای کار و.... ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۰:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خوب یا بد مطلب رو نفهمیدم چون اصلا حوصله نداشتم وقتم رو برای یه کامنت طولانی و قطعا بی ربط به خبر هدر بدم برای همین منفی زدم . مطمئنم بقیه دوستانی هم که منفی زدن بخاطر وراجی و روده درازی خودت بوده وگرنه کسی مطلب رو نخونده ... کم گوی و گزیده گوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
الان این همه رو برای کی نوشتی؟ برای چی نوشتی؟
حالا من چی کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدسینا مکرمی پور
۲۱:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
کامنت لسیار عالی بود اما کاربر گرامی این چه ارتباطی با مطلب داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من چون وقت نذاشتم برا خوندن کامنتت، نظر ندادم فقط فهمیدم بی ربط ب خبر ولی دردلت بود. فقط خواستم بگم حرفتو جایی بزن ک بی ارزش نشه و مخاطب برا خوندن داشته باشه ، دلنوشته هایی ک سر جاشون نوشته نشن دردنوشته و حقیر میشه. بهرحال اونی ک اون بالاست یقینا حرفتو خونده و از هممون بهت مهربونتر و عالم تره ...
خودمم ناخواسته طومار نوشتم خخخخخخخ
آخرین اخبار