مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا، بیماری شدیدتری را تجربه می‌کنند لازم است مادران باردار نیز واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مریم زابلی  مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون همه مادران باردار بالای ۱۸ سال در هر سن بارداری با واکسن سینوفارم قابل انجام است و چنانچه مادر تمایلی به انجام واکسیناسیون در ۱۲ هفته اول بارداری ندارد، می‌توان تا بعد از هفته ۱۲ بارداری واکسیناسیون را به تعویق بیاندازد.

دکتر زابلی زمان مناسب تزریق واکسن کرونا را برای مادران باردار تا قبل از هفته ۳۹ بارداری عنوان کرد و گفت: همه مادران باردار بالای ۱۸ سال از ابتدای بارداری تا قبل از هفته ۳۹ بارداری می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند، واکسن در مادران باردار در هفته ۳۹ و بیشتر نبایستی تزریق گردد و اولین زمان واکسیناسیون پس از زایمان یا سقط از روز ۱۰ پس از زایمان می‌باشد.

به گفته دکتر زابلی نوزادانی که مادران آن‌ها واکسن کرونا رو در دوران بارداری تزریق می‌کنند تا مدتی پس از تولد آنتی بادی دارند ومبتلا به کرونا نمی‌شوند.

وی گفت: از تمامی مادران باردار درخواست می‌شود جهت دریافت واکسن کرونا به نزدیکترین پایگاه بهداشتی یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی گفت: در سامانه ۴۰۳۰ از تیر ماه سال گذشته بخش مشاوره بارداری مربوط به مادران باردار به این سامانه اضافه شده است و مادران باردار می‌توانند پس از تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ با وارد کردن عدد ۴ با مشاورین مامایی ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: در این سامانه همکاران ماما بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی مادران باردار هستند و مادران نیازمند مراقبت از نظر کووید۱۹ را شناسایی می‌کنند و اطلاعات مادر را به مراقبین سلامت ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار