استاندار سمنان:

۴۵۰ هکتار زمین برای جهش تولید مسکن در استان سمنان آماده سازی شد

هاشمی گفت: ثبت نام و بررسی شرایط متقاضیان در حال انجام است و تاکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آماده سازی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در نشست ستاد ساماندهی جوانان، اشتغال، ازدواج و مسکن را اولویت‌های اصلی حوزه جوانان استان سمنان خواند و بیان کرد: ایجاد فرصت شغلی، تسهیل در ازدواج و تامین مسکن اولویت‌های اصلی حوزه ساماندهی امور جوانان استان هستند.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی را ضرورت کشوری خواند و ادامه داد: ایجاد فرصت شغلی مناسب برای جوانان و نیروی کار داخل استان در راستای پیگیری و بهبود امور متقاضیان کار، جذب در واحد‌های صنعتی و تولیدی با اولویت جوانان از ضرورت‌هایی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

هاشمی مهارت‌آموزی در حوزه کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در استان سمنان را اقدامی مطلوب خواند و گفت: اقدام‌های مختلف در زمینه اشتغال باید بر اساس اولویت جوانان استان پیگیری و انجام شود.

وی تصریح کرد: در دهه اول انقلاب، دانشگاه‌های ما آموزش محور، سپس پس از آن پژوهش محور شدند، اما در حال حاضر که مهارت‌آموزی و کسب و کار نیاز جامعه است، نگاه دانشگاه‌ها باید مهارت محور باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اشتغال صرفا شغل دولتی و پشت میز نشینی نیست، تصریح کرد: در برخی از نقاط جغرافیایی استان امروز برای نیرو‌های جوان استان کار با حقوق کارگری وجود دارد.

وی اضافه کرد: برخی از مجموعه‌های تولیدی استان امروز به دلیل نبودن نیروی کار کارگری در داخل استان، از خارج از استان تامین نیرو انجام می‌دهند که این مهم باید به صورت ویژه پیگیری و برطرف شود.

استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی از نقاط جغرافیایی استان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر و در برخی از نقاط استان خیلی بالاتر است، گفت: کارگروه اشتغال و ستاد ساماندهی جوانان باید پیگیر باشند تا نرخ میانگین بیکاری استان در کل استان و به صورت نقطه‌ای و جغرافیایی به یک اندازه بوده و تفاوت نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مسکن ملی ، فرصت شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.