معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی خرید و کشتار ۲۱ هزار راس دام پرواری روستایی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد محمدزاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خرید دام‌های پرواری نر در یکی دو هفته گذشته آغاز و امر کشتار آن نیز از ابتدای هفته شروع شده است.


بیشتر بخوانید 


او گفت : از زمان شروع طرح تاکنون سه هزار و ۵۰۰ راس بره نر پرواری روستایی کشتار شده است.

محمدزاده گفت : پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۰ هزار راس بره نر روستایی خریداری شود.

او گفت : علاوه بر آن خرید گوساله نر پرواری نیز در دستور کار قرار گرفته که پیش بینی می‌شود تا زمان مذکور ۱۰۰۰ راس دام خریداری شود.

او گفت : هرکیلوگرم بره نر زنده با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می‌شود که ۵۳ هزار تومان به صورت نقد پرداخت و به ازای ۹ هزار تومان نیز ۱.۷ کیلوگرم جو در اختیار دامدار قرار داده می‌شود.

او گفت :  هرکیلوگرم گوساله نر زنده نیز با قیمت ۵۹ هزار تومان خریداری می‌شود که ۵۰ هزار تومان به صورت نقد پرداخت و به ازای ۹ هزار تومان نیز ۱.۷ کیلوگرم جو در اختیار دامدار قرار داده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکیدکرد: در حال حاضر قیمت دام زنده در بازار ازاد کمتر از نرخ خریدی است که توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.