بهره برداری از سه هزار واحد مسکن روستایی درایام دهه فجر استان همدان

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از بهره برداری بیش از سه هزار واحد مسکن روستایی درایام دهه فجر این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:همزمان با آغاز ایام دهه فجر بیش از سه هزار واحد مسکن روستایی در این استان به بهره برداری خواهد رسید

او زیر بنای این واحد‌ها را ۸۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: سقف تسهیلات این واحد‌ها ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان به ترتیب از سال گذشته تاکنون  بوده است و براساس دستور العمل ابلاغ شده برای افرادی که ساکن دائم روستا هستند و واحد مسکونی دیگری ندارند همچنین شرایط کمک بلاعوض را دارا هستند ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود.

ظفری از تغییر کارگزار طرح اقدام ملی مسکن شهرک فرهنگیان همدان خبر داد و بیان کرد: قرار است این طرح به بنیاد مسکن استان تحویل داده شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و هنگامی این طرح تحویل بنیاد مسکن داده شود برای اجرای آن برنامه ریزی و عملیات ساخت را آغاز خواهیم کرد.

او افزود: امسال بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به منظور بهسازی در سطح روستا‌ها به بنیاد مسکن همدان اختصاص یافته وتاکنون بیش از ۴۵۵ طرح اجرایی در سطح روستا‌های استان مد نظر قرار گرفته است.

ظفری با بیان اینکه حدود ۳ ماه است عملیات عمرانی طرح ۶۹۰ واحدی دیگری در شهرک بهشتی آغاز شده است ابراز داشت:در این خصوص ۵.۵ هکتار زمین از سوی راه و شهرسازی تحویل داده شده و نقشه اجرایی آن نیز تهیه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در زمینه همین طرح با اشاره به اینکه کار گودبرداری آن ظرف ۱۵ روز گذشته آغاز و تاکنون ۸۰ درصد آن انجام شده است، گفت: در این طرح ۹۱ هزار متر مربع بنا در ۵.۵ هکتار زمین در ۱۸ بلوک اجرایی تعریف و طراحی شده و با گرفتن پروانه ساختمانی کار اجرایی و عمرانی آن را شروع خواهیم کرد.

اوبه اجرای طرح هادی در روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: برای سال آینده ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مابه ازای کمک به اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی استان در نظرگرفته شده است.

ظفری ادامه داد: از سوی دیگر، اعتباری معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت قیر یارانه‌ای تعریف شده که از این میزان حدود ۲۰ درصد آن متعلق به بنیاد مسکن خواهد بود و میزان سهم‌بری امسال استان همدان از قیریارانه‌ای رقم چشمگیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان درخصوص طرح مسکن ملی هم یادآور شد: در شهر همدان یک طرح ۱۲۰ واحدی در شهرک بهشتی در حال ساخت داریم که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی را طی ۴ ماه گذشته داشته که این طرح در قالب ۶ بلوک است.

ظفری با بیان اینکه تسهیل‌گری در فرآیند تولید مسکن ضرورتی است اضافه کرد:این موضوع باید در همدان و کشور اتفاق بیافتد و همه لایه‌ها هم باید برای نهضت ملی مسکن مسئولیت‌پذیر باشند.

او به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی روستا‌ها مد نظر است که به زودی به بانک‌های عامل برای عقد قرارداد ابلاغ خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: سهمیه امسال در بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان همدان ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره است که از این میزان، ۱۱ هزار و ۴۵۰ فقره تخصیص به استان ابلاغ شده است.

ظفری با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۷۸ متقاضی به سیستم بانک‌های عامل معرفی شده اند، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۹۸۲ متقاضی با سیستم بانکی عقد قرارداد را به انجام رسانده‌اند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.