استاندار سمنان درباره آخرین اقدامات حوزه ساماندهی جوانان و اشتغال، گفت: برای سال جاری ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل توسط ۳۹ دستگاه اجرایی برنامه ریزی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی ایجاد اشتغال در سال جاری، تاکید کرد: توسط ۳۹ دستگاه اجرایی ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در گستره استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، افزود: از ابتدای سال جاری ۸۱ درصد از این تعهد شامل هشت هزار و ۴۰۰ نفر محقق شده و مابقی نیز در دست برنامه‌ریزی و اجرا است که امیدواریم به بیش از ۱۰۰ درصد تعهد نیز دست یابیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه در این زمینه داشته باشند، افزود: همه دستگاه‌های مشمول در بحث اشتغالزایی، حداکثر تا زمان برگزاری جلسه بعدی فرصت خواهند داشت تا نسبت به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خود، اقدام کنند.

هاشمی درباره مزیت‌های ایجاد اشتغال استان سمنان ابراز کرد: سرمایه گذاری در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال گردشگری (بوم گردی) باید در استان سمنان افزایش یابد از سوی دیگر همچنین باید در برخی حوزه‌های کشاورزی استان به سمت کشاورزی قراردادی پیش رفته و برنامه داشته باشیم.

وی درباره دیگر زمینه‌های ایجاد شغل در گستره استان سمنان، توضیح داد: برای توسعه کمّی مشاغل خانگی در استان لازم است تا کارگروهی تخصصی ایجاد و تلاش شود تا ماندگاری روستاییان افزایش یابد از طرف دیگر بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی پای کار بوده و تلاش بیشتری به عمل آورند تا شاهد موفقیت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.