معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: با راه اندازی سامانه استعلام پلاک آسمان شهر میراث جهانی یزد به تسخیر هوای پاک در می‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی سلمانی ندوشن، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد در نشست ستاد معاینه فنی خودرو‌های سبک شهر یزد گفت: با راه اندازی سامانه استعلام پلاک از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و برای اجرای مفاد قانون هوای پاک و ایمنی خودروها، آسمان شهر میراث جهانی یزد در تسخیر هوای پاک درمی آید.

او ادامه داد: پیگیری و تسریع در راه اندازی سامانه استعلام معاینه فنی خودرو‌ها از سامانه سیمفا و لزوم آگاهی رسانی به مالکین خودرو‌های فاقد گواهی معاینه فنی از ضرورت‌های این موضوع است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: شیوه نامه‌های آلایندگی صوتی و آئین نامه جدید سن فرسودگی و ضرورت اعمال ساز و کار مربوطه در سامانه سیمفا برای فراهم شدن امکان نظارت کامل و دقیق بر اساس مفاد ۶ و ۸ قانون هوای پاک به مراکز مربوطه ابلاغ می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای مواد ۶ و ۷ قانون هوای پاک و تبصره‌های مرتبط در خصوص مراجعه خودرو‌های عمومی، دولتی، عمرانی و شخصی به مراکز برای اخذ گواهی معاینه فنی از ملزومات تحقق یافتن هوای پاک در شهر جهانی یزد است.

در این نشست گزارشی از آمار سه ماهه سوم سال مراکز معاینه فنی و اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز و راه اندازی سامانه استعلام پلاک‌های فاقد معاینه فنی از سامانه سیمفا ارائه شد و عملکرد این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار