کارشناس هواشناسی استان اصفهان نسبت به جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله علی عسگریان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و برف و مه‌آلودگی به ویژه در نیمه غرب و جنوب استان را از فردا  و جمعه انتظار داریم.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار بارش‌زا تا اواسط هفته آینده در استان فعال خواهد بود، گفت: این سامانه از روز یکشنبه با یک موج جدید تقویت خواهد شد و بارش‌های پراکنده در مناطق مرکزی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه درباره وضعیت جوی روز‌های پیش رو هشدار قرمز صادر شده است، گفت: بر اثر بارش‌های پیش رو احتمال جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌های فصلی، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در محور‌های جنوب و جنوب شرق استان محتمل است و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی با استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد دور از انتظار نیست.

علی‌عسگریان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد سردتر می‌شود، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

وی گفت: خوروبیابانک با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و میمه با دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار