مقامات چین هشدار دادند در صورتی که تایوان به سوی استقلال رسمی حرکت کند عواقبی شدید در انتظار این جزیره خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام دولتی چین روز گذشته نسبت به عواقب شدید ادعای استقلال رسمی به تایوان هشدار داد و گفت: ممکن است دخالت‌های خارجی و نیز تحریکات بین المللی بر سر موضوع تایوان در سال آینده میلادی افزایش یابد.

ما شیائو گوانگ، سخنگوی میز تایوان در وزارت خارجه چین روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد: چین بسیار تمایل دارد که مسئله تایوان را از طریق مذاکره حل و فصل کند، ولی تایوان در صورت عبور از خط قرمز‌های پکن در مسئله استقلال با واکنشی سخت رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نیرو‌های جدایی طلب در تایوان تلاش کنند خط قرمز‌های پکن را زیر پا بگذارند باید منتظر عواقب سخت انتخاب خود باشند.

پس از این اظهارات شورای امور سرزمینی تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین باید به طور جدی در مورد اقدامات خود در قبال تایوان فکر کند و قضاوتی صحیح در این مورد انجام دهد.

این شورا از مقامات پکن خواست در شرایطی برابر گفتگو‌ها را آغاز کنند و قبل از هر گونه اقدامی دست به تهدید نزنند چرا که این امر در حفظ صلح و امنیت جزایر دریای چین جنوبی ضروری است.

سخنگوی دفتر امور تایوان در چین تاکید کرد: با توجه به اسنادی که در دست داریم تحریک نیرو‌های جدایی طلب در تایوان در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. سال آینده میلادی وضعیت تنگه تایوان پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر موضوع تایوان چند ماهیست به اوج خود رسیده؛ آمریکا بار‌ها در اقداماتی مداخله جویانه عنوان کرده متعهد به حمایت از تایوان است و این جزیره را به آخرین تسلیحات نظامی تجهیز کرده است. چین نیز معتقد است دخالت‌های آشکار واشنگتن موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در تنگه تایوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار