مقامات توکیو و پکن برای راه اندازی یک مکانیسم ارتباط اضطراری در صورت بروز بحران در جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی به توافق رسیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، در بحبوحه اختلافات سیاسی در مورد تنگه تایوان و جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، مقامات پکن و توکیو برای راه اندازی یک خط مخابراتی نظامی برای مواقع اضطراری با هم به توافق رسیدند.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، مقامات دولتی چین و ژاپن در تماسی تلفنی که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید تصمیم گرفتند به منظور مقابله با بروز بحران در منطقه دریای چین جنوبی یک خط مخابراتی اضطراری راه اندازی کنند.  این همکاری در مرحله اولیه قرار است حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خط مخابراتی اضطراری قرار است موجب افزایش کارآیی مکانیسم ارتباطات دریایی و هوایی شود.
وزارت دفاع چین بدون اشاره مستقیم به راه اندازی این خط مخابراتی اعلام کرد: در شرایط فعلی نیاز به همکاری‌های نزدیک با مقامات دفاعی ژاپن بیش از پیش احساس می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: ما باید همکاری‌های دو جانبه را برای تقویت روابط در شرایط فعلی افزایش دهیم. ما می‌توانیم با همکاری‌های مشترک مقابل تهدیدات و بحران‌های احتمالی بایستیم.

کیشی نوبوئو، وزیر دفاع ژاپن در تایید این خبر گفت: صلح و امنیت در تنگه تایوان از اولویت‌های ژاپن است و هر گونه درگیری در این منطقه می‌تواند برای کشور نگران کننده باشد.

در ماه‌های اخیر اختلافات بر سر جزیره تایوان و برخی جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی چین بالا گرفته و آمریکا همواره چین را به ایجاد بی ثباتی در این منطقه متهم می‌کند. چین تایوان و برخی جزایر در دریای جنوبی چین را جزئی از قلمرو خود می‌داند و همواره از تمامیت ارضی این مناطق دفاع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار