معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مقایسه با سویه دلتا، موارد بستری در سویه امیکرون ۶ برابر کمتر، اما سرعت انتشار آن چند برابر بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: سویه امیکرون با همان سرعتی که ۲ هفته پیش در آفریقای جنوبی پیشرفت داشت، در هفته سوم با همان سرعت و شیب تند در حال کاهش است.

او افزود: در مقایسه با سویه دلتا، موارد بستری در سویه امیکرون ۶ برابر کمتر، اما سرعت انتشار آن چند برابر بیشتر است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: از نشانه‌های بارز سویه امیکرون، تغییر صدا، خستگی و آبریزش بینی است.

او ادامه داد: احتمال ابتلای امیکرون در کودکان بیشتر است بنابراین، کودکان بویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حتما ۲ دز واکسنشان را تزریق کنند و بدون تزریق واکسن سر کلاس حضور پیدا نکنند.

جزایری گفت: سویه امیکرون در کشور در حال گردش است و در حدود ۱۵ استان کشور به اثبات رسیده و به صورت آتشفشانی و انفجاری در حال پیشرفت است.

او افزود: در حال حاضر هنوز ورود سویه امیکرون به استان چهارمحال و بختیاری تایید نشده است.

جزایری اضافه کرد: نتایج آزمایشات ۱۹ مورد مشکوک در استان به آزمایشگاه قطب و انستیتوپاستور ارسال و جواب آن‌ها قطعا به زودی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثر‌ترین راه برای مقابله با سویه امیکرون محسوب می‌شود.

جزایری گفت: با توجه به نگرانی‌های که در رابطه با سویه امیکرون در کشور و جهان به وجود آمده است، بیشترین تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر انجام واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار