کوره‌های زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) در هفته جاری با دستور مقام محترم قضایی در روستا‌های سالستان و کیسم آستانه اشرفیه تخریب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا زمانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این کوره‌ها که بصورت غیر مجاز در حال فعالیت بودند توسط گشت مشترک اداره محیط زیست و امور آب شهرستان، نیروی انتظامی شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.

او افزود: طرح برخورد با کوره‌های غیرمجاز طی هفته گذشته به شکل جدی آغاز شده که در مرحله اول ۵ کوره زغال با دستور قضایی تخریب شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گاز‌های سمی در روستا‌ها و مناطق مسکونی موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

زمانی افزود: حفر و احداث کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی وحریم رودخانه علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می‌شود.

او تصریح کرد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی علاوه براینکه در حرایم قانونی منابع آب بوده به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می‌آورد که با اقتدار انجام شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.