رئیس پلیس مهاباد گفت: بازی‌های آنلاین به چالشی برای نسل جدید تبدیل شده، بهتر است والدین بازی‌ها را مطابق با رده سنی فرزند خود انتخاب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ محمد توحیدی رئیس پلیس مهاباد گفت: امروز صنعت بازی‌های آنلاین رایانه‌ای محبوبیت زیادی در بین نسل امروز پیدا کرده و می‌تواند در صورت عدم انتخاب یک بازی مناسب برای هر رده سنی، آثار مخربی، چون بیماری‌های روانی، افسردگی و آثار منفی اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای به فرد تحمیل شود.

وی گفت: از دیگر آسیب‌های بازی‌های آنلاین می‌توان به اتلاف وقت فرزندان، افت تحصیلی، یادگیری و آموختن ارزش‌های غلط و نادرست مشکلات تعاملی بین اعضاء خانواده و جامعه، بی حوصلگی، چاقی و پرخوری در نتیجه عدم تحرک مناسب و سرقت اطلاعات شخصی را نام برد.

این مقام انتظامی گفت: یکی از موارد مبتلا به، در این حوزه خرید و فروش اکانت بازی هاست که مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرد و این افراد بعد از پرداخت پول اکانتی را به کسی واگذار نمی‌کنند.

رئیس پلیس مهاباد افزود: در برخی از مواقع مبلغ هنگفتی توسط فرزندان از حساب والدین کسر و هزینه خرید اکانت بازی و یا خرید قابلیت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها می‌شود و این کار بدون اجازه و کسب تکلیف از والدین صورت می‌پذیرد و پس از دردسر‌های فراوان برای والدین و طرح شکایت در دستگاه قضایی و پلیس تازه به این واقعیت پی می‌برند که این برداشت از حساب، توسط فرزندان خود اتفاق افتاده و صرف خرید بازی‌های آنلاین شده است.

وی گفت: والدین حتما بازی‌ها را مطابق با رده سنی فرزند خود انتخاب نمایند؛ فرزندان را نمی‌توان از انجام بازی‌های رایانه‌ای منع نمود، ولی باید زمان استفاده و بازی آن‌ها مدیریت و به حداقل برسد و در زمان روزانه آن‌ها حتما برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز گنجانده شود.

این مقام انتظامی افزود: والدین اطلاعات کارت بانکی خود را بدون نظارت در اختیار فرزندان قرار ندهند و پرداخت وجه به صورت اینترنتی حتما با اطلاع والدین صورت پذیرد.

سرهنگ توحیدی گفت: شهروندان مهابادی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی و شماره تلفن ۴۲۳۳۶۱۰۰ پلیس فتا مهاباد و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت برخط از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان پلیس استفاده کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.