رئیس هیات دوومیدانی استان فارس از برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی دو نیمه ماراتن به مناسبت روز شیراز در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله نجمی رئیس هیات دو ومیدانی استان فارس گفت: با هدف رونق گردشگری ورزشی و توسعه بخش همگانی رشته دوومیدانی در میان مردم استان فارس، رقابت بین المللی دو نیمه مارتن در روز ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و همزمان با روز شیراز در این شهر برگزار می شود.

او بیان کرد: نحوه برگزاری این رقابت بزرگ بین المللی در دومین نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان که در محل استانداری فارس برگزار شد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیش بینی شده حداقل یک هزار  دونده از سراسر کشور و چند کشور خارجی در آن شرکت کنند ضمن آن که روز پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز یک دوره مسابقه آزاد دو استقامت ویژه بانوان در شیراز برگزار می شود و هماهنگی و مکاتبات لازم برای این دو رویداد انجام شده است.

تجمی با اشاره به اینکه حضور در مسابقات دو نمیه ماراتن آزاد است و عموم می‌توانند در این نوع مسابقات شرکت کنند تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالا و جوایز قابل توجه برگزار کننده این مسابقه، می‌توان پیش بینی کرد که دوندگان بزرگ و حرفه‌ای در آن شرکت کنند و در نظر داریم مانند مسابقات دو مارتن که در شهرهای بزرگ منطقه از جمله باکو، دوشنبه، مسقط و دبی برگزار می‌شود ما نیز یک مسابقه دو ماراتن بنام روز شیراز را تعریف کنیم و به آن شخصیت دهیم تا در سال‌های آینده دوندگان بزرگ و مطرح جهانی در آن شرکت کنند.

رئیس هیات دو ومیدانی استان فارس در خصوص سوابق برگزاری مسابقات بین المللی دوی استقامت در استان فارس ادامه داد: پیش از این در سال ۱۳۹۵ یک دوره مسابقه بین المللی دو ماراتن با عنوان جام پارسه در فاصله ۴۲ کیلومتری نقش رستم تا تخت جمشید برگزار شد.

او افزود: سپس در سال ۹۸ با مصوبه استانداری فارس مقرر شد دومین دوره این رقابت نیز همزمان با روز شیراز برگزار شود که با شیوع بیماری کرونا این برنامه مسکوت ماند اما اکنون مکاتبات لازم از سوی فدراسیون دوومیدانی با چند کشور همسایه انجام شده و ما نیز با چند آژانس گردشگری کشورهای اروپایی رایزنی کردیم تا این رقابت پیش رو با حضور دوندگان بین المللی در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
یه شماره بدین تا سوالاتمونو بپرسیم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۴:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر. من چند روز است از طریق تربیت بدنی به صورت حضوری و ،تماس پیگیری ،می کنم متاسفانه، اصلا پاسخگو نیستند ،
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چگونه ثبت نام انجام بدیم متاسفانه کسی پاسخگو نیست...... نه هیات دومیدانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
لطفا از قبل محل دویدن را اعلام کنید
آخرین اخبار