با حذف محدودیت زمانی تزریق واکسن کرونا بعد از هفته ۱۲ بارداری،مادران باردار در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای بارداری می‌توانند، واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش از این بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن کرونا به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع بود و این مادران قبل از این مدت نمی‌توانستند واکسن کرونا دریافت کنند.

وی گفت: تاکنون ۸۱ درصد از مادران باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دز اول و ۶۱ درصد آنان نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرط تزریق واکسن کرونا به مادران باردار داشتن ۱۸ سال تمام است و آنان باید تمامی نکات بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

احمدیان گفت: سرعت سرایت اومیکرون زیاد است و به همین جهت میزان رعایت نکات بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و گروه‌های خاص مانند مادران باردار که آسیب‌پذیری بیشتری دارند باید در این زمینه دقت بیشتر داشته باشند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.