مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیت زمانی ۱۲ هفته تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار برداشته شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیت زمانی ۱۲ هفته تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار برداشته شده است و این گروه از مادران می‌توانند قبل از پایان هفته دوازدهم بارداری نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی گفت: مادران باردار در خصوص تزریق دوز‌های اول، دوم و سوم واکسن کرونا باید طبق دستورالعمل مربوط به خودشان اقدام کنند و فقط محدودیت زمانی ۱۲ هفته برداشته شده است. این گروه از مادران می‌توانند قبل از پایان هفته دوازدهم بارداری نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

احمدیان گفت: شرط تزریق واکسن کرونا به مادران باردار داشتن ۱۸ سال تمام برای این گروه بوده و مواردی که کمتر از آن باشند شامل دریافت نمی‌شوند و تنها باید تمامی نکات بهداشتی به‌طور کامل رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: از مادران باردار می‌خواهیم تنها در مواقع ضروری به پزشک مربوطه و مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه داشته باشند. در شرایط فعلی بهتر است که موارد غیرضروری به‌صورت تلفنی با پزشک مربوطه و مراقب سلامت پایگاه نزدیک محل سکونت در میان گذاشته شود و در صورت تشخیص پزشک یا کارشناس مراجعه حضوری به مطب یا مرکز بهداشت صورت پذیرد. شدت سرایت اومیکرون بالا بوده و به همین جهت میزان رعایت نکات بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و گروه‌های خاص مانند مادران باردار که آسیب‌پذیری بیشتری دارند باید در رعایت نکات بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار