مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همه شهرستان‌ها و فرمانداران ستاد شهرستانی بحران تشکیل دادند و اخطارها و آماده‌باش‌های لازم داده شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همه شهرستان‌ها و فرمانداران ستاد شهرستانی بحران تشکیل دادند و اخطارها و آماده‌باش‌های لازم داده شده و تمام ماشین‌آلات امدادی، نجاتی و راهسازی نیز در مناطق پرخطر مستقر شده‌اند.

علیرضا شهرکی  گفت: در ابتدای فصل زمستان اولین پیش‌بینی اقدامات برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی انجام شده و در ۷۲ ساعت قبل از وقوع بارندگی در سیستان و بلوچستان نیز پیش‌بینی اولیه اعلام شد که براساس رنگ‌بندی آن سطح اخطار در نقاط مختلف متفاوت خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان  گفت: سامانه جدیدی که از امروز وارد استان شده تا جمعه ادامه دارد و شنبه از این منطقه خارج خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی بعدی برای بارندگی در سطح سیستان و بلوچستان دوشنبه هفته آینده خواهد بود که بیشتر حوزه جنوب، بخشی از مرکز و شمال استان در برخواهد گرفت.

شهرکی با اشاره به اینکه همگان به اخطارهای اعلام شده از سوی رسانه‌ها توجه کافی داشته باشند گفت: اقدامات و پیش‌گیری‌ها موقعی موفقیت‌آمیز خواهد بود که همدلی و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی را داشته باشیم.

وی  گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم در مناطق روستایی و عشایری و به ویژه در مناطق شهری پر خطر داده شده .

وی گفت:طبق پیش‌بینی‌ها شدت وزش باد را در مرکز استان خواهیم داشت و بر این اساس باید ترددهای بی‌مورد در جاده‌ها مورد کنترل واقع و از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار