ارائه ۹هزار خدمت مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از ارائه ۹ هزار خدمت مشاوره و روانشناسی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: این مشاوره‌ها در بخش‌های خانوادگی، مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، شغلی و ازدواج ارائه شده است و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب دوره‌های گروهی و فردی و بر اساس رده‌های سنی مختلف در جهت بهبود سلامت عمومی به آن‌ها ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او گفت : در حال حاضر بیش از ۱۶ مشاور، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را برعهده دارند.

او گفت : از مجموع مشاوره‌های ارائه شده طی امسال دو هزار و ۵۳۳ نفر به صورت گروهی در قالب کلاس‌های مختلف ارائه شده و ۶ هزار و ۵۷۶ نفر نیز از مشاوره‌های فردی این نهاد بهره‌مند شدند.

الهی راد با اشاره به برکات طرح مشاوره ویژه مددجویان گفت:طی امسال با ارائه مشاوره‌ها ۶۹ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل بازگشتند و ۱۱۳ نفر نیز که دارای افت تحصیلی بودند به سطح مناسبی از یادگیری رسیدند.

او  گفت : ۳۴ نفر ا ززنان مطلقه و متارکه با ارائه این مشاوره‌ها به زندگی بازگشتند، و  این مشاوره‌ها زمینه ازدواج مجدد ۶۱ زن مطلقه،۵ نفر زن سرپرست خانوار را فراهم کرد. همچنین ۱۱ نفر از زنان مطلقه نیز با دریافت مشاوره‌های کمیته امداد به زندگی قبلی خود بازگشتند.

الهی راد با بیان اینکه امسال ۲۳۰ نفر نیز از مشاوره‌های شغلی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: ۴۵ نفر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند تا به زندگی دوباره بازگردند.

او گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از تمام مشاوره‌های روانشناسی به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.

او گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح مشاوره به مددجویان کلینیک مشاوره با عنوان راه زندگی (رز) برای ارائه خدمات به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در مرکز استان در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.