رئیس اتاق بازرگانی زنجان از گسترش همکاری‌ های تجاری زنجان و بلاروس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان، در جلسه‌ی مجازی با اتاق بازرگانی و صنایع برستِ بلاروس و رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس گفت: فعالان اقتصادی در استان زنجان از توانمندی خوبی در تولید و صادرات ماهیان سردابی، بوقلمون، لبنیات، میوه و مواد غذایی، پوشاک و پارچه برخوردارند و معرفی شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان و شهر برست بلاروس به یکدیگر و همکاری در این بخش می‌تواند مثمرثمر باشد.


او گفت:اعزام هیات‌های تجاری و پذیرشی از دو طرف برای عقد قرارداد‌های کاری و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند از دیگر زمینه‌های گسترش همکاری تجاری باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع  برست بلاروس هم با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی این شهر در بخش‌هایی از جمله مواد غذایی، لبنیات، پرورش دام و طیور، تولید شیر، غلات، مواد غذایی کودکان، گردشگری، کاشی و سرامیک و تولید لوازم خانگی گفت: این شهر، با ۳۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، هم مرز با لهستان و اوکراین است و در کریدور حمل و نقل و راه‌های دسترسی مطلوب، با زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه قرار دارد.

النا پیونیک با استقبال از پیشنهاد اتاق بازرگانی زنجان برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در شهر‌های طرفین افزود: شهر برست با ۱۳۰ کشور دنیا روابط تجاری دارد و فعالان اقتصادی ۳۲ کشور با ۵۲۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری در این شهر حضور دارند.

او  با اشاره به منطقه آزاد تجاری شهر برست بلاروس، از اعطای معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و تجاری به فعالان اقتصادی و مشوق‌های دیگر فعالان اقتصادی در این منطقه خبر داد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع برستِ بلاروس، از فعالان اقتصادی استان زنجان، برای حضور در همایش سالانه تجاری شهر برستِ بلاروس دعوت کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Belarus
رسول عبادی
۲۳:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید.بنده در بلاروس زندگی میکنم.از نظر نیروی انسانی اگر لازم هست بنده برای کار با شما آماده همکاری هستم.با کمال تشکر.