سویه جدید کرونا به نام امیکرون در کشور شیوع پیدا کرده است اما هنوز هم برخی از افراد واکسن کرونا را برای ایمن شدن در برابر ویروس تزریق نمی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا کمی در خراسان جنوبی آرام شده است، اما همچنان باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای بند بود.

تزریق واکسن کرونا به خصوص دُزهای دوم و سوم آن نیز در پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا نقش موثری دارد.

رعایت این دو مورد می‌تواند مردم را از ابتلا به کرونا حفظ کرده و از شیوع سویه‌ها و موج‌های جدید کرونا پیشگیری کند.

امیکرون نیامده واکسن را بزنید

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: اخبار مختلفی درباره کرونا منتشر می‌شود و خبر از آمدن سویه‌های جدید به کشور را می‌دهد.

او گفت: خدا را شاکریم که هنوز امیکرون به خراسان جنوبی نرسیده است و مردم استان به این سویه کرونا مبتلا نشده اند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی گفت: اظهار نظر درباره ماهیت ویروس و سویه‌های جدید را باید به کارشناسان سپرد و تنها چیزی که می‌تواند به مردم اطمینان خاطر و ایمنی بدهد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُزهای مختلف واکسن کرونا است.

او گفت: کسانی را می‌شناسم که هنوز دُز اول واکسن کرونا را هم تزریق نکرده اند؛ این افراد نه تنها شانس بیشتری برای گرفتار شدن در تور کرونا را دارند بلکه با ابتلا به کرونا و نداشتن علائم مشهود، می‌توانند سایر افراد را نیز بیمار کنند.

این شهروند بیرجندی گفت: باید با این حرکت عظیم مردم در تزریق واکسن کرونا همراه شد و برای ایمن کردن خود و جامعه واکسن را تزریق کرد.

خلوتی مراکز تزریق واکسن کرونا

اما آمار‌ها نشان می‌دهند که به رغم وجود انواع واکسن کرونا، استقبال مردم از برنامه واکسیناسیون کم است و مراکز تزریق، تب و تاب قبل را ندارند.

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هفته‌های قبل حدود ۴۲ هزار و ۴۰۰ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم تزریق شده است و در یک هفته اخیر ۲۴ هزار و ۸۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که نشان از افزایش ۵۹ درصدی است.

او گفت: این افزایش درحالیست که میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست و ۵ مرکز واکسیناسیون در بیرجند فعال است، اما آمار‌ها گویای مراجعه اندک مردم است.

موسوی میرزایی گفت: تزریق دُز سوم تأثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و بستری افراد و همچنین پیشگیری از ابتلا به سویه جدید (امیکرون) داشته است و لازم است تمامی افراد بالای ۱۸ سال که واجد شرایط تزریق هستند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا نیز گفت: در ادامه روند واکسیناسیون کرونا تاکنون ۵۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۴۹۰ هزار و ۵۱۷ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۲۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده لند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.