سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در یک هفته اخیر میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان ۵۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هفته‌های قبل حدود ۴۲ هزار و ۴۰۰ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم تزریق شده است و در یک هفته اخیر ۲۴ هزار و ۸۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که نشان از افزایش ۵۹ درصدی است.

او گفت: این افزایش درحالیست که میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست و ۵ مرکز واکسیناسیون در بیرجند فعال است اما آمار‌ها  گویای مراجعه اندک مردم است.

موسوی میرزایی گفت: تزریق دُز سوم تأثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و  بستری افراد و همچنین پیشگیری از ابتلا به سویه جدید (امیکرون) داشته است و لازم است تمامی افراد بالای ۱۸ سال که واجد شرایط تزریق هستند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعدادی کیت تشخیص سویه جدید (امیکرون) در استان وجود دارد که بنا به دستورالعمل های اعلامی وزارت بهداشت از برخی افراد نمونه گرفته می‌شود و خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون در استان مشاهده نشده است.  

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.