رئیس جمهور تایوان در سخنرانی سال نو، از مقامات پکن خواست تا از گسترش ماجراجویی نظامی در صفوف خود جلوگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور تایوان امروز (شنبه) از چین خواست تا «ماجراجویی نظامی» خود را که باعث افزایش تنش‌های دو طرف شده، مهار کند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در سخنرانی سال نو خود اعلام کرد که استفاده از ابزار نظامی مطلقاً گزینه‌ای برای حل اختلافات بین دو طرف نیست و از مقامات چینی خواست تا از ماجراجویی نظامی دست بردارند.

با به قدرت رسیدن تسای در سال ۲۰۱۶، فشار‌های نظامی و دیپلماتیک بر تایوان افزایش یافته است. چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و به شدت با استقلال آن مخالفت می‌کند. طی ماه‌های اخیر، حضور جنگنده‌های چینی در آسمان تایپه نیز افزایش یافته است. با ورود جت‌های چینی به منطقه هوایی تایوان، وزارت دفاع این کشور هشدار داد که تنش‌های نظامی با چین به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته رسیده است.

با این حال، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی سال نو خود اعلام کرد که «اتحاد کامل سرزمین مادری ما آرزوی مشترک مردم در چین و تایوان است.» وی در این سخنرانی خواستار اتحاد تمام آحاد مردم کشورش برای رسیدن به اهداف میان مدت و بلند مدت در عرصه داخلی و بین المللی شد و اتحاد را زمینه ساز دستیابی به آینده روشن عنوان کرد.

مداخله آمریکا در امور تایوان، تنش‌های واشنگتن و پکن را به اوج رسانده است؛ آمریکا بار‌ها در اقداماتی مداخله جویانه، خود را متعهد به حمایت از تایوان اعلام کرده و با ارسال تسلیحات نظامی به جزیره در آتش اختلافات دمیده است. در مقابل، چین نیز دخالت‌های آشکار واشنگتن را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در تنگه تایوان دانسته و آن را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۱ دی ۱۴۰۰
اگه فتنه گری نکنین چین هم کاری به کسی نداره
آخرین اخبار