یک فعال فرهنگی در تربت حیدریه با هدف ارتقای سرانه مطالعه مسابقه فیلم کوتاه و عکس برگزار کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسعود مختاری فعال فرهنگی و برگزار کننده مسابقه عکس و فیلم۱۰۰ ثانیه‌ای گفت: با هدفارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه با انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه صحبت کردم و به آن‌ها پیشنهاد دادم که مسابقه عکاسی و ویدئو‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را با همراهی هم برگزار کنیم.

او گفت: بنابر این با صحبت‌های صورت گرفته قرار شد انجمن برای ما عکس‌ها و ویدئو‌ها را بفرستد و ما به برگزیدگان جایزه دهیم. با این اقدام هم انگیزه مطالعه و هم فیلمسازی برای نسل جوان بالا می‌رود .

این فعال فرهنگی گفت: تمام مسئولیت مالی را نیز خودم تقبل کردم. مشکل بزرگی که در کشور ما به چشم می‌آید، این است که تمامی اقدامات به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود و هر سازمان و ارگان و نهادی برای خودش کار می‌کند، اما من دوست داشتم شهر را از حالت جزیره‌ای خارج کنم و با کمک یکدیگر پیشرفت حاصل شود.

او گفت: با شیوع کرونا کتابخانه‌ها دچار چالش‌های اساسی شدند و مردم کمتر به این مکان مراجعه می‌کردند، بنابر این به نظرمان رسید اگر بتوانیم یک نمایشگاه عکس و فیلم کوتاه داشته باشیم، مخاطبان را تشویق خواهیم کرد که دوباره به این محیط‌ها برگردند. با این کار هم به سرانه مطالعه کشور کمک کردیم و هم با همراهی انجمن سینمای جوان انگیزه‌ای برای فیلسازان این شهر ایجاد کرده‌ایم.

این فعال فرهنگی گفت: از اهداف این کتابخانه ارتقاء مهارت‌های فردی و جمعی است بنابر این محوریت ساخت فیلم‌ها و تهیه عکس‌ها نیز در این مسابقه، مطالعه است. برای ارسال آثار نیز یک آدرس ایمیل و یک شماره واتس‌اپ در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده تا بتوانند آثارشان را برای ما بفرستند. شرکت‌کنندگان تا ۲۲بهمن ماه فرصت دارند تا آثارشان را به دست ما برسانند.

مختاری درباره شیوه داوری آثار نیز گفت: خوشبختانه این شهر از حضور هنرمندان، کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان بسیار غنی است به این ترتیب با توجه به تعداد و سطح اثاری که برای ما ارسال خواهد شد، می‌‎توانیم از آن‌ها خواهش کنیم تا به ما در داوری آثار کمک کنند. بنابر این اگر ببینیم از این مسابقه استقبال شده تیم داوری منسجمی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.