رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه اردبیل یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه بررسی آخرین وضعیت فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل که سال ۹۶ آغاز شده بود، پارسال عملا به بن بست رسید اما با رایزنی های انجام شده این پروژه با همه مشکلات و موانع از جمله افزایش قیمت سرانجام به ثمر نشست.
او با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بهسازی باند بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ادامه داد: بخشی از تامین مالی این فرودگاه توسط استان انجام شده که می بایست سیستم روشنایی مناسب با شرایط اقلیمی اردبیل فراهم می شد که این اتفاق به دست متخصصان ایرانی رقم خورد.

امیرمکری گفت: امروز خوشحالیم که پروژه باند فرودگاه اردبیل با نصب و راه اندازی سیستم روشنایی CAT2  برای اولین بارتوسط تولید کننده داخلی دركوتاه ترين زمان ممکن که خود نوعی رکورد در تولید، نصب و راه اندازی چنین سیستمی محسوب می شود، بهره برداری شد.

او ادامه داد: با نصب این سیستم مشکلات در زمینه پذیرش پروازها و تاخیر در فرودگاه اردبیل به حداقل می رسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: امروز خوشبختانه فرودگاه اردبیل از لحاظ زیرساخت های فرودگاهی، ترمینال فرودگاهی، سطوح پروازی ، سامانه های عملیاتی و کمک ناوبری یکی از مجهزترین فرودگاه های کشور است.

امیر مکری در ادامه از همکاران متخصص در حوزه ستادی و فرودگاه اردبیل که مسئولیت نصب و راه اندازی این پروژه را برعهده داشتند و استانداران سابق و فعلی، نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
خوب