مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هر جایی که مزین به حضور پیکر مطهر شهدا شود خیر و برکت فراوان را در آن مکان به همراه خواهد داشت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهید گمنام در اردوگاه فاطمه الزهرا (س)امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.
حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:   با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در هر شهر و مکانی تاثیر معنوی خود را بر افراد می‌گذارد، گفت: استقرار شهید گمنام در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان مایه مباهات و برکات فراوان برای آموزش و پرورش به خصوص دانش آموزان است.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب آموزش و پرورش به عنوان یکی از میزبانان شهدای گمنام در استان، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده از سه شهید گمنام که وارد استان خواهند شد، پیکر شهیدی که براساس آزمایش‌های انجام شده دارای کمترین سن نسبت به سایر شهدا بود، قرار است در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان دفن شود تا موجبات آرامش و برکت را برای تمامی خانواده بزرگ آموزش و پرورش و همچنین همه شهروندان زاهدانی فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اجرای هر چه بهتر مراسم استقبال، تشییع و تدفین این شهید تاکید کرد و گفت: استقرار پیکر این شهید در اردوگاه فرهنگی و تربیتی موجب می‌شود تا نمونه واقعی ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری در برابر دانش آموزان و خانواده آنان وجود داشته باشد و تاثیر معنوی خود را بر جان و دل دانش آموزان بگذارد.
رخشانی همچنین بر فراهم کردن شرایط لازم برای بهره مندی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها از مقبره این شهید والامقام تاکید و اظهار کرد: محوریت برگزاری مراسم استقبال، تشییع و تدفین با تشکل‌های دانش آموزی خواهد بود.
جاویدفر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه گفت: میزبانی از شهدای گمنام مایه افتخار و مباهات مردم سیستان و بلوچستان است.
وی به دعوت از خانواده جانبازان و ایثارگران در مراسم تشیع و تدفین این شهید اشاره کرد و گفت: حضور جانبازان در این مراسم زینت بخش محفل خواهد بود.
جاویدفر با بیان اینکه آموزش و پرورش یاور همیشگی ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: یادواره لاله‌های روشن یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید است که با محوریت آموزش و پرورش به خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آموزش و پرورش ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار