مدیر کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر گفت: یازده نفر از عاملان و مبلغان زکات در مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حجت‌الاسلام عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر  با اشاره به اینکه پرداخت زکات زمینه ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه است گفت: مسوولان با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه‌ای به کار گیرند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی گفت: در قرآن کریم، زکات چندین بار در کنار نماز قرار گرفته است که این امر ضرورت و اهمیت پرداخت این فریضه‌ی واجب را نمایان می‌سازد که همگی باید در انجام این مهم از یکدیگر پیشی بگیریم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر هم گفت: مردم مومن و نوعدوست این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

محمد علی تراقویی گفت: زکات جمع‌آوری شده از یک منطقه یا روستا در همان محل و برای انجام کار‌های عام المنفعه از جمله  کمک به نیازمندان، انجام برخی اقدامات عمرانی مانند ساخت مسکن برای نیازمندان، ساخت مسجد و جهیزیه هزینه می‌شود.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی زکات وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود ادامه داد: مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه الهی تلاش و تبلیغ کنند.

وی با تاکید بر احیای زکات با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات روستا‌ها و افراد نیازمند گفت: کاهش مفاسد اقتصادی با پرداخت زکات از جمله ثمرات اجتماعی این فریضه الهی است.

گفتنی است :در این مراسم با اهداء لوح و هدایای از عاملان و مبلغان زکات در ایرانشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار