کتاب «از واقعیت تا انتظارات در ازدواج» تالیف دکتر اسدالله ویسی عضو هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور کردستان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و منتشر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، در این کتاب، موضوع ازدواج از مرحله آشنایی زوجین تا مرحله تشکیل خانواده و تربیت فرزندان و مهارت‌هایی که زوجین باید برای رشد و تعالی شخصیتی یکدیگر و همچنین مقابله با تعارض‌های زناشویی بدانند، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

محتوای این کتاب می‌تواند به زوجین کمک کند تا در هنگام طی مسیر زندگی زناشویی شناخت بهتر و واقع بینانه‌ای از هم پیدا کرده و در کنار هم زندگی مطلوبی را سپری کنند.

همچنین مدل عملی گفت و گوی قبل از ازدواج در این کتاب برای زوجین معرفی شده است که اگر داوطلبان ازدواج از این مدل به درستی پیروی کنند، می‌توان امیدوار بود بسیاری از ازدواج‌ها شروع و پایان مطلوبی داشته باشد و جلوی بسیاری از جدایی‌هایی که آسیب مهم امروز خانواده‌ها هستند را گرفت.

سرفصل‌های این کتاب شامل تعاریف و اهداف ازدواج، ازدواج در رویکرد‌های خانواده درمانی، شرایط لازم برای ازدواج، مهارت‌های اساسی جهت ازدواج موفق، مدل عملی گفت و گوی قبل از ازدواج، تعارض زناشویی و عوامل موثر بر موفقیت و رضایت زناشویی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.