مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، در این مراسم معنوی همچنین یاد و خاطره سردار دل ها، قاسم سلیمانی در دومین سال عروج وی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام حسینی از اعضای هیات علمی موسسه امام خمینی و امام جمعه شهر پردیس در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن سه مناسبت مهم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه مصباح به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و زندگی علامه مصباح و سردار سلیمانی و سیره و سلوک حضرت زهرا (س) در دوران حیات معنوی آن حضرت پرداخت.

او گفت: علامه مصباح شخصیتی با دیانت و ولایت مدار و مرد میدان جنگ نرم بود.

محمدتقی مصباح یزدی (۱۳۱۳-۱۳۹۹ش) فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن و از اندیشمندان و استادان حوزه علمیه قم بود، ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت از سوابق او است.

حجت الاسلام حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیان ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح ۲۰ ویژگی برجسته را اعلام فرمودند که بیانگر مجاهدت و جایگاه آن عالم ربانی در دفاع از دین و انقلاب اسلامی است.

او همچنین سردار سلیمانی را مظهر شرف و غیرت و همیت ایران اسلامی و جهان اسلام دانست.

مصباح یزدی، آثار متعددی درباره علوم اسلامی از جمله تفسیر، فلسفه، اخلاق و معارف اسلامی دارد، «آموزش فلسفه» و «آموزش عقاید» متن درسی مراکز حوزوی و دانشگاهی است و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است، «معارف قرآن»، «اخلاق در قرآن»، «نظریه سیاسی اسلام» و «نظریه حقوقی اسلام» از جمله آثار اوست.

محمدتقی مصباح یزدی، در ۱۲ دی ۱۳۹۹ش، بر اثر بیماری در تهران درگذشت و روز ۱۵ دی پس از تشییع در قم، در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: مصباح یزدی ، ارتحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار