مراسم محوری سالگرد سردار دل‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از نخبگان و طلاب برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در سومین روز از هفته مقاومت مراسم محوری سالگرد سردار دل‌ها امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، نخبگان، دانشجویان، اساتید و طلاب در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد.

سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شهید سلیمانی فرمانده لشکر ثارالله بود در طول ۸ سال جنگ حضور داشت و از سال ۶۷ لشکر ثارالله به مدت ۱۰ سال به امنیت جنوب شرق و ۲۱ سال در جبهه قدس وبا همه گروه‌ها و اقوام مختلف و علما و تشییع و تسنن ارتباز داشت و در همه این مراحل سیره سردار سلیمانی مراقبت، رفاقت و آبرو داری بود.

او به خاطره‌ای از سردار سلیمانی در زلزله بم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی بچه‌ها را هول نده و در مکتب شهید سلیمانی همان که پای روی نفس گذاشتن است.

علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی استان کرمان نیز در این مراسم ضمن ابلاغ عذرخواهی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس برای حضور نیافتن در این مراسم به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل عزت حاج قاسم عشق و ارادت به حضرت زهرا (س) بود.

او با اشاره به سیره حاج قاسم سلیمانی مبنی بر قدردانی در هر زمینه‌ای از همه دست اندرکاران مراسم سالگرد حاج قاسم تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در این مراسم با اشاره به تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به فضائل ایشان اشاره کرد و گفت:بالاتر از ۱۰۰ اسم و کنیه برای حضرت فاطمه (س) شمرده اند.

او به سالگرد شهادت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: جامع‌ترین تعریفی که از حاج قاسم به ذهنم می‌آید جهاد همه جانبه او است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ۳ جهاد بزرگ در اسلام داریم که هر کدام سرنوشت ساز است و هرکدام شرایط خاص خودش را دارد، گفت: یکی از جهاد‌ها جهاد در سلاح و جبهه است و فرد خودش را برای جان فشانی و خودش را برای همه احتمالات (شهادت یا اسارت و ...) آماده می‌کنند. شهید سلیمانی در این بخش ۴۰ سال سلاح را زمین نگذاشته و فرمانده عالی بوده و فرمانده لشکر خط شکن بود که سخت‌ترین ماموریت‌ها را که تقسیم می‌کردند به این لشکر می‌دادند. شهید سلیمانی در این زمینه فعالیت کرد.

او گفت: در برقراری امنیت و مبارزه با شرارت شهید سلیمانی نقش داشت و او در میدان جبهه مقاومت نقش بسزایی داشت.

امام جمعه کرمان گفت: جهاد در میدان فرهنگی، موقعیت شناسی و بصیرت داشتن یکی دیگر از جنبه‌های جهاد است که این جبهه سنگین و سختی است و این جهاد فرهنگی جهاد کبیر است که میدان جهاد به سلاح را ترسیم می‌کند.

او جهاد دیگر را که مهم‌تر از جهاد‌های دیگر است که جهاد‌های با سلاح و فکری و فرهنگی را مدیریت می‌کند و شهید سلیمانی در بخش سوم هم در اوج است و آنچه به او شهرت داد و جهانیش کرد جهاد با نفس و هوا وهوس و موقعیت است و در این میدان خیلی جنگیدن سخت است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به خاطره‌ای از زمان زنده بودن شهید سلیمانی و نام نهادن وی بر بلواری شهید سلیمانی به محض شنیدن مقابله کردند و گفتند: خدا اگر بخواهد نام یکی را بزرگ کند نام او بر سنگ‌های بیابان نقش می‌بندد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به خاطراتی از شهید سلیمانی گفت:جهاد اکبر و جهاد با نفس و هوا و هوس، اخلاق و ادب شهید سلیمانی است.

او گفت: در اسلام ۳ جهاد داریم جهاد با سلاح و خط مقدم که جهاد اصغر است و جهاد کبیر هم درک و فهم داشتن و بصیرت و موقعیت شناسی است که در این راه باید اتهامات را تحمل کنید و جهاد اکبر که جهاد با هوا و هوس که سخت است و اینجا است که در کنار شهید سلیمانی قرار می‌گرفتیم یک انسان معمولی را می‌دیدیم و بسیار حواسش به این جنبه بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به خاطره دیگری از حاج قاسم گفت: شهید سلیمانی در جبهه مبارزه با هوا و هوس بسیار موفق است.

این مراسم با شعرخوانی شاعر کرمانی حامد حسینخانی و مداحی و سینه زنی مداح اهل بیت (ع) مجتبی رمضانی همراه بود.

همچنین در پایان این مراسم از دو کتاب گام دوم انقلاب و مکتب سلیمانی و کتاب سایه سار امنیت جنوبشرق کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.