رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ یک نفر به دلیل وقوع سیل و آب‌گرفتگی در شهرستان داراب خبر داد و بر ضرورت رعایت حداکثری نکات ایمنی در برابر موج بارشی در استان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس با اشاره به وقوع یک سانحه ناشی از روان آب که منجر به جان باختن یکی از شهروندان شهرستان داراب شده است، گفت: در این سانحه که ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه امشب به مرکز اورژانس شهرستان داراب گزارش شد، خانمی میانسال در هنگام عبور از معبر خیابان، به دلیل آب گرفتگی به زمین اصابت کرده و در اثر جریان آب، جا به جا می‌شود.

او گفت: با وجود تلاش شهروندان برای کمک و نجات این مصدوم، در هنگام حضور عوامل مرکز اورژانس در محل حادثه، فرد دچار ایست قلبی تنفسی شده که عملیات احیا آغاز و مصدوم به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب انتقال می‌یابد، اما متاسفانه به علت شدت حادثه جان خود را از دست می‌دهد.

مردایان با اشاره به تداوم بارندگی ها، کاهش برودت هوا و امکان یخبندان به ویژه در مناطق سردسیر استان، از عموم مردم خواست تا از سفر‌های غیرضروری درون شهری و برون شهری بپرهیزند؛ همچنین در صورت ضرورت تردد در معابر، توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

رئیس مرکز اورژانس فارس توجه به توصیه‌های ایمنی را به ویژه در سالمندان و کودکان جدی‌تر خواند و اظهار کرد: آب حاصل از سیلاب، به دلیل گل آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود ۱۵ سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد می‌شود.

مرادیان همچنین حدود ۳۰ سانتی متر آب سیلاب را موجب خطر جابه جایی و غرق شدگی خودرو دانست و گفت: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه جا می‌شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

او لغزندگی جاده‌ها و معابر را دیگر خطر ناشی از شرایط بارندگی و یخبندان اعلام کرد و گفت: در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد وضعیت وخیمی ندارد، توصیه می‌شود تنها افرادی که دوره‌های کمک‌های امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم‌ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس ۱۱۵ است.

مرادیان یادآور شد: همچنین به دلیل شرایط برودت هوا، می‌توان برای گرم نگه داشتن مصدوم تا هنگام حضور نیرو‌های اورژانس، از پتو استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mr
۰۸:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بیمارستان داراب سالم بری زنده بر نمی گردی انتظار دارید نجات پیدا کنه
آخرین اخبار