رئیس پلیس راه استان همدان گفت: مه غلیظ در مسیر همدان - کرمانشاه و همدان - فامنین وسعت دید رانندگان را به کمتر از ۲۰ متر رسانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی ،رئیس پلیس راه استان همدان گفت:مه غلیظ از بامداد امروز اغلب مسیر‌های برون شهری این استان را فرا گرفته به گونه‌ای که شدت مه و محدودیت دید در گردنه اسدآباد تا انتهای حوزه استحفاظی همدان به سمت کرمانشاه سرعت خودرو‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داده است.

او گفت: میزان مه گرفتگی در مسیر همدان - کردستان رقیق بوده، اما از سمت همدان تا نزدیکی فامنین در بخش آزاد راه و جاده قدیم همدان-تهران مه گرفتگی غلیظی را شاهد هستیم.

به گفته رئیس پلیس راه استان همدان در سایر محور‌ها با توجه به بارندگی شب گذشته و تداوم برودت هوا، سطح زمین همچنان خیس و لغزنده است بنابراین حرکت با سرعت مطمئنه ضروری است.

عزیزی از شهروندان خواست از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و هواشناسی این استان پایان هفته بارانی و سردی را پیش بینی کرده است بنابراین در صورت ضرورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی الزامی است.

طبق گزارش کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی از روز شنبه این هفته ، ریزش پراکنده برف تا چهارشنبه در نقاط مختلف استان همدان ادامه دارد.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می‌شود که ۲ درصد راه‌های روستایی، ۲.۵ درصد راه‌های فرعی، سه درصد از آزاد راه‌ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

سوانح جاده‌ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به دنبال داشته است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

برچسب ها: مه غلیظ ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.