مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مطالبات باغداران سیب در استان تا پایان این هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مطالبات باغداران و تولید کنندگان محصول سیب درختی صنعتی ( درجه ۳ و یا زیر درختی) تا پایان این هفته پرداخت می‌شود.
 
او گفت: خرید سیب زیر درختی کشاورزان، از مصوبات سفر هیئت دولت به این استان و در راستای اهداف و برنامه های حمایتی دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، جلوگیری از فساد و ضایعات محصول سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها از سوی تعاون روستایی انجام شد.
 
ویسی با بیان اینکه از ۲۴ مهر تا ۲۰ آبان امسال خرید بیش از ۸ هزار تن سیب درختی صنعتی از باغداران در نقاط مختلف شهرستان‌های بویراحمد و دنا انجام و همه این محموله به کارخانجات خارج از استان حمل شد.
 
او گفت: مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بابت بهای سیب صنعتی و به ازای هرکیلو هزار و ۴۶۰ تومان و هشت ریال تا پایان هفته به باغداران پرداخت خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان گفت: پارسال نیز محصول گوجه فرنگی را در قالب خرید حمایتی به میزان ۱۴ هزار تن در شهرستان‌های گرمسیری از سوی اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد خریداری و به کارخانجات رب گوجه فرنگی در استان‌های اصفهان و فارس حمل شد.
 
او گفت: بیش از ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان علاوه بر مبلغ خرید هرکیلو به گوجه‌کاران یارانه پرداخت شد.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.