مسئول واحد حقوقی دامپزشکی کردستان گفت: فردی که بدون صلاحیت و تخصص، اقدام به درمان دام و احشام روستاییان کرده بود به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آرش معزی مسئول واحد حقوقی دامپزشکی کردستان گفت: در راستای طرح رصد و پایش دارو و واکسن، بازرسان دامپزشکی در یکی از شهرستان های استان، فردی که بدون اخذ پروانه از مراجع ذیصلاح اقدام به درمان دام و تجویز داروهای دامپزشکی می کرد را شناسایی و پس از بررسی های اولیه، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

 به گفته ی معزی مقام قضایی به علت دخالت آشکار در امور تخصصی درمانی دامپزشکی، فرد متخلف را به پرداخت مبلغ ۹ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین از ۲ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

برخورد قضایی با عرضه کننده مرغ زنده در معابر عمومی دیواندره

اهون احمدی رییس شبکه دامپزشکی دیواندره گفت: عرضه کننده غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهرستان دیواندره توسط دستگاه قضایی جریمه شد.

احمدی گفت: در پی بازدید کارشناسان بهداشت عمومی این شبکه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، فردی که بدون مجوز اقدام به کشتار و عرضه مرغ زنده کرده بود شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 او گفت:مقام قضایی اقدام فرد خاطی را به علت تهدید علیه بهداشت عمومی و بروز آلودگی های محیطی به پرداخت مبلغ هفت میلیون ریال جزای نقدی جایگزین از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.