رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: با هوشیاری کارآگاهان، حامل طلای کیفی که با طراحی سرقت سوری ۲.۵ کیلو طلا، اقدام به خیانت در امانت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان- سرهنگ حسین تُرکیان گفت: ساعت چهار صبح روز هفتم دی ماه فردی که در زمینه حمل طلا به صورت کیفی فعالیت می‌کند سراسیمه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام می‌کند که درون خودروی خود بودم که یک سارق به من حمله کرده و خودرو را به همراه کیف حاوی ۲.۵ کیلو طلا که از یک طلافروش امانت گرفته بودم تا به مقصد برسانم را به سرقت برده است.

سرهنگ تُرکیان گفت: بلافاصله اکیپی از مأموران یکی از کلانتری‌های شهر اصفهان به محل مراجعه و اظهارات فرد شاکی را صورتجلسه کرده و پس از تنظیم پرونده این سرقت در کلانتری برای انجام تحقیقات بیشتر به اداره مبارزه با سرقت بعنف پلیس آگاهی استان اصفهان ارجاع داده می‌شود.

سرهنگ تُرکیان گفت: در ادامه تیمی از کارآگاهان مجرب این پلیس تحقیقات علمی و تخصصی خود را برای دستگیری فرد سارق آغاز و ابتدا برای آگاهی بیشتر از نحوه سرقت همراه فرد شاکی به محل وقوع حادثه می‌روند و به دقت تمام جوانب را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سرهنگ تُرکیان گفت: کارآگاهان پس از چندین شبانه روز کار علمی و تخصصی و کنارهم قرار دادن آثار و مستندات به دست آمده و عدم تطابق آن‌ها با اظهارات فرد شاکی سرانجام با هوشیاری و نکته سنجی تمام پی به نقشه سرقت سوری طلاجات برده و مجدداً تحقیقات از فرد شاکی را از سر می‌گیرند.

سرهنگ تُرکیان گفت: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به طراحی این نقشه با همکاری یکی از دوستان خود اقرار کرد.

سرهنگ تُرکیان گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد به دلیل اینکه بدهکار بودم نقشه این سرقت را طراحی کردم تا طلا‌ها را به فروش رسانده و با پول آن بدهی خود بپردازم، اما نمی‌دانستم که در کمترین زمان ممکن توسط نیرو‌های پلیس گرفتار می‌شوم.

سرهنگ تُرکیان گفت: با تکمیل شدن تحقیقات پلیس مال باخته اصلی شناسایی و پس از تنظیم شکایت از سوی در نهایت حامل طلا کیفی به اتهام خیانت در امانت تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار