ابراز امیدواری چین و روسیه برای کاهش خطر جنگ هسته‌ای در جهان

چین و روسیه با صدور بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کردند که امیدوارند بیانیه پنج قدرت هسته‌ای برای جلوگیری از جنگ اتمی، به کاهش تنش‌ها کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه امیدوار است بیانیه پنج قدرت هسته‌ای مبنی بر جلوگیری از جنگ اتمی، به کاهش تنش‌ها کمک کند.

وزارت امور خارجه روسیه  امیدوار است که امضای بیانیه پنج قدرت هسته‌ای مبنی بر جلوگیری از جنگ اتمی، به کاهش تنش در سطح بین المللی، مهار مسابقه تسلیحاتی، کمک به اعتمادسازی و تشکیل اساس نظارت بر سلاح‌های تهاجمی و همچنین اقداماتی برای کاهش خطرات در آینده، کمک کند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه این بیانیه به ابتکار روسیه و با حضور نمایندگان این کشور تهیه شده، گفت: « این بیانیه قرار بود در آغاز دهمین کنفرانس منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به اطلاع عموم برسد، اما به دلیل شیوع کرونا در آمریکا به تعویق افتاد. این سند تکمیل کننده بیانیه‌های دو جانبه‌ای است که قبلا در بالاترین سطح با آمریکا و چین به تصویب رسیده بود.»

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین نیز با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد که چین معتقد است بیانیه‌ای که امروز با سایر کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای امضا شد، اعتماد متقابل بین قدرت‌های جهانی را افزایش می‌دهد و خطر درگیری هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

قابل ذکر است که پنج قدرت هسته‌ای (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس) در بیانیه مشترکی تاکید کردند که از سلاح‌های اتمی خود علیه هیچ کشور دیگری استفاده نخواهند کرد.‌ این کشور‌ها در بیانیه خود تاکید کردند که تدابیر ملی خود را برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز یا ناخواسته از سلاح‌های هسته‌ای حفظ و تقویت و از گسترش چنین سلاح‌هایی جلوگیری می‌کنند زیرا جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و هرگز نباید درگیر آن شد و چون استفاده از سلاح هسته‌ای عواقب گسترده‌ای خواهد داشت، تا زمانی که وجود دارند تنها باید برای مقاصد بازدارندگی و جلوگیری از جنگ استفاده شوند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
((((()))))))
۱۰:۲۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اسراییل و پاکستان و هند و کره شمالی چی سلاح هسته ای دارند نگارنده متن خوب دقت کن بزرگترین خطر اسراییل هست که به هیچ یک از پیمان ها و قعطنامه های سازمان ملل پایبند نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ما نمیتونیم به روسیه اعتماد کنیم چون مسیحی اند و مسیحیا دشمن شیعه هان ما به چین میتونیم اعتماد کنیم
آخرین اخبار