بنابر اعلام سخنگوی نیرو‌های یمنی ارتش این کشور موفق شده است یک کشتی حامل مقادیر زیادی سلاح را با پرچم امارات توقیف کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد کشتی توقیف شده که متعلق به امارات بوده است برخلاف ادعای ائتلاف متجاوز باری نبوده و حامل مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی است و در راستای حق مشروع یمن در دفاع از خود، نیرو‌های این کشور در عملیاتی کیفی توانستند این کشتی نظامی را توقیف کرده و به بندر الحدیده منتقل کنند.

این مقام یمنی در ادامه با هشدار دادن به امارات تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی توانایی مقابله با دشمنان ملت یمن را دارند و با استفاده از ظرفیت‌های خود در آینده عملیات‌های مهمی در دریا و خشکی انجام خواهند داد.

سریع نسبت به هرگونه عملیات علیه مردم یمن هشدار داده و خطاب به ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات گفت: دست از حماقت خود بردارید زیرا یمن از گزینه‌های خود برای مقابله با متجاوزان استفاده خواهد کرد.

ساعاتی پیش تلویزیون عربستان به نقل از ائتلاف متجاوز ادعا کرد یک کشتی با پرچم امارات که حامل تجهیزات نظامی هم بوده است بدست نیروهای یمنی توقیف شد. در همین راستا مقامات یمنی ادعای سعودی‌ها را رد و اعلام کردند این کشتی حامل تجیزات نظامی بوده و اقدامات خصمانه و تحریک‌آمیزی را در آب‌های منطقه‌ای انجام داده است.

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن نیز با اشاره به توقیف کشتی نظامی اماراتی تاکید کرد مقامات امارات بعد از سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی استراتژی خصمانه‌ای را علیه مردم یمن دنبال می‌کنند.

امارات همواره از هفت سال پیش تاکنون با حمله به یمن خیانت بزرگی را به مردم این کشور کرده و با سرقت، نفت، طلا، آثار باستانی و حتی گونه‌های خاص محیط زیستی این کشور نهایت دشمنی را در حق مردم این کشور به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
دست مریزاد،مبارک یمنی ها باشد،خیرشو ببیند.
آخرین اخبار