صباغ با اشاره به ساخت سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۰ مگاوات برق در استان سمنان گفت: نیروگاه‌های خورشیدی هر کدام دارای ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سید علی‌اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به فراهم بودن شرایط احداث نیروگاه‌های خورشدی در تمام شهرستان‌های استان سمنان به رسانه‌ها گفت: سمنان در طول سال حدود ۳۲۰ روز آفتابی دارد که این امر ظرفیت بسیار مناسبی به منظور ایجاد نیروگاه‌های خورشدی محسوب می‌شود.

 تاکنون بیش از ۲۴ مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های تولید برق مقیاس‌کوچک در مناطق مختلف این استان توسط بخش خصوصی ظرفیت‌سازی شده است.

تولید انرژی از طریق انرژی‌های نو در سمنان به تناسب کل تولید برق این استان، بیش از یک درصد است.

نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر نیز مانند استانداری و سازمان جهادکشاورزی استان سمنان به منظور احداث نیروگاه‌های خورشیدی در زمینه‌های مختلف مانند آماده‌سازی شرایط واگذاری زمین به متقاضیان با شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان همکاری و تعامل داشته‌اند.
 سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی توسط بخش خصوصی و با تضمین وزارت نیرو مبنی بر خرید برق تولیدی صورت می‌پذیرد.

سازمان ساتبا به عنوان سازمان متولی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاری، با عقد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی بخش خصوصی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک گازی نیز از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان معرفی کرد.

نخستین نیروگاه خورشیدی مگاواتی استان سمنان سال ۹۷ در شهرستان دامغان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

این نیروگاه شامل چهار هزار و ۱۰۴ پنل خورشیدی پلی کریستال و ۱۸ اینورتور است که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع احداث شد و ظرفیت تولید سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق دارد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.