سیل در جنوب سیستان و بلوچستان؛

بیش از ۲ هزار خانه در کُنارک دچار آبگرفتگی شده است/نفوذ آب باران به۸۰ درصد خانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات از بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان را در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان -  فرمانده پلیس راه جنوب سیستان وبلوچستان گفت: به دلیل شرایط جوی نامناسب، بارش باران و لغزندگی جاده‌ها  رانندگان از تردد غیرضروری در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان خودداری کنند.

سرهنگ مصطفی کول زاده گفت: از رانندگان تقاضا داریم در صورت اقدام به تردد در محور‌های جنوب استان و سفر‌های بین استانی قبل از حرکت حتما از سالم بودن وسیله نقلیه به خصوص سیستم ترمز، سیستم روشنایی و برف پاکن‌های خودرو اطمینان حاصل کنند.

آمادگی هدایت و کنترل سیلاب منطقه سیستان را داریم

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت:  لایروبی انهار منطقه سیستان انجام شده است و آمادگی هدایت و مدیریت سیلاب را داریم.

راه ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند قطع شد

سرپرست فرمانداری قصرقند گفت: بارندگی‌ها خسارت چندانی نداشته است، اما بر اثر طغیان رودخانه کاجو ارتباط ۲۸ روستا در بخش مرکزی و ۱۲ روستا در بخش ساربوک به مرکز شهرستان قطع شده است.

محور ارتباطی جلگه جاه هاشم به ایرانشهر قطع شد

 مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلگان گفت: در پی بارش‌های روز جاری در حوزه آبریز فنوج و طغیان سیلاب محور ارتباطی بخش جلگه چاه هاشم دلگان به شهرستان ایرانشهر از ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته مسدود شده است.

ریزش آوار در دشتیاری جان ۲ نفر را گرفت

  فرماندار دشتیاری گفت: بامداد امروز بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی‌های شدید ۴۸ ساعت اخیر دو تن در شهر «نگور» از توابع این شهرستان شامل یک مادر ۳۸ ساله و یک کودک ۳ ساله زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر از اعضای این خانواده به بیمارستان چابهار منتقل شدند.

  فعالیت ۴۴۰ راهدار همزمان با شروع بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۰ نفر از راهداران همزمان با شروع بارندگی‌ها در مسیر‌های ارتباطی زیر پوشش  فعالیت می‌کنند.

جلال الدین قادری گفت: همزمان با هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بروز بارندگی شدید استان به ویژه مناطق جنوبی آن تمامی راهداران  اداره کل در قالب ۳۵ تیم در آماده باش کامل درآمدند.


بیشتر بخوانید

به گفته قادری در حال حاضر محور دلگان- بزمان، دلگان - زهکلوت و فنوج- کتیج- رمشک به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی مسدود هستند و تلاش راهداران برای بازگشایی آن‌ها با قوت ادامه دارد.

امدادرسانی به آسیب دیدگان ۲۷ روستای سیستان و بلوچستان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به مردم آسیب دیده ۲۷ روستای شهر‌های چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج توسط۱۱۳ تیم عملیاتی همچنان ادامه دارد.

علیرضا میربهاءالدین گفت:بدنبال وقوع بارندگی شدید سه هزار و ۵۶۵نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب استان در قالب ۸۲۱ خانوار توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی گفت: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۶ نفر در قالب ۳۸۶خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
میربهاءالدین گفت: ۳۶۹تخته موکت، ۵۲۶ تخته پتو و ۲۸۹ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی می گوید : ۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته،۲ هزار و۵۲۰کیلوگرم برنج، ۴۰۰ عدد بطری آب معدنی و۱۲شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

میربهاءالدین گفت: ۴۹۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

تعطیلی تمام مراکز آموزشی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی چابهار

باران تمام مراکز آموزشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان، چابهار به تعطیلی کشاند.

با توجه به هشدار سطح قرمز و شدت بارندگی، آبگرفتگی معابر و ایجاد محدودیت تردد، بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار تمام مراکز آموزشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان، بجز ادارات خدمات رسان، آب و فاضلاب، برق، شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، بیمارستان، امروز تعطیل اعلام شد.

سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کنند


بیش از ۲ هزار خانه در کُنارک دچار آبگرفتگی شده است

 فرماندار کُنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب حاصل از بارش باران به بیش از ۲ هزار خانه در این شهر بندری نفوذ پیدا کرده است و بیش از ۱۲ هزار نفر درگیر آبگرفتگی خانه‌های خود هستند.

عبدالغفور هوت گفت: شهر کُنارک بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه خاک نفوذناپذیری که دارد نمی‌تواند بیش از پنج میلی‌متر آب را در خود جای دهد و در واقع زمین این شهر کِشش لازم برای جذب بیش از ۳۵۰ میلی‌متر بارندگی چند روز اخیر را ندارد.

وی گفت: نکته قابل تامل دیگر اینکه بسیاری از این محله‌ها دارای کوچه‌های باریک و با عرض خیلی کم هستند و همین موضوع، روند کمک‌رسانی را با کُندی مواجه کرده است.

وی گفت: ورود آب به این خانه‌ها به همین دلیل است که این منازل از سطح کوچه‌ها هم پایین‌تر هستند و آب به راحتی به داخل آن‌ها هدایت شده است.

سیلاب در سیستان

آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

شهردار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب ناشی از بارش باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده است و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.

وی گفت: پنج مکان در روزهای گذشته و ۲ مکان جدید، مجموعا هفت مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر پیش‌بینی شده و در روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند و غذای گرم به آنها تحویل می شود.

 بارش‌های زمستانی در شهرستان‌های جنوبی استان رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

  بارش‌های سیلابی موجب شد شهرستان کنارک در ردیف پر باران‌ترین شهر‌های جهان قرار بگیرد.

طغیان رودخانه بزرگ کاجو_قصرقند

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۱:۳۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
طوری نیست جهادی درست کنید درست میشه خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اتفاق هست دیگه میوفته همین چند ماه پیش آلمان سیل اومد 180 کشته و 1000 مفقودی داشت حدودا بازم خداروشکر توی ایران ما تلفات نداریم و نیروهای امدادی سریع وارد عمل می شوند و راه ها رو باز میکنند و به مسدومین رسیدگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
حرف مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ای کاش ازاین بارشهای سیل آسا یک چندساعتی تو شمال سیستان هم میبارید که حداقل هم هامون پرمیشدهم چاه نیمه های زابل.ولی چه فایده که فقط هوا ابری شدبدون یک چکه بارون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
چراهرسال باید شاهد این خسارات جانی وبیشتر مالی باشیم!!! مگر درکشور ایران مسؤل ومتخصص وجود نداره؟؟؟!!!!!
چراقبل ازاین خسارات ،سازو کار جلوگیری از حوادث رانکردند!!!
چرامردم گرفتار بلایای مسؤلین شدند؟!؟ بودجه های عمرانی درکجا خرح می شود؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۳:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
چرا چند تا دریاچه خاکی بزرگ در منطقه گودبرداری نمیکنند تا آبها سرگردان را در این دریاچه ذخیره سازی جهت کشاورزی دامداری بهره بگویند پول یک هزارم دریاچه خلیج فارس تهران چند تا دریاچه میشود به داد مردم منطقه برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
برای ذخیره سازی این آب شیرین چه اقداماتی انجام دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
وقتی کانالی تخصصی برای مهار آب نباشد وقتی رودخانه ها لایه رویی نمی شوند و.....بایدم بیاد تو شهرها این از شاهکارهای مهندسی ایران است بعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خب این ابها رو مدیریت کنید این همه اب، بعد میگید اب نداریم خشکسالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام بله وقتی رودخانه ها درست لایه رویی نشود یا اصلا نمی شوند باید ملت تاوان بدهند وقتی با یه لودر می‌خوان جلو اب را بگیرند همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مسئولین فردا نیاین بگین در آب صرفه جویی کنید چون الان آب بارون هدر رفت. yjc پیگیر شو چرا آب بارون جمع نمیکنن و آخرش هدر می‌ره شاید مسئولین با این گزارش از خواب بیدار بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
چراسدها رانشون نمی دید؟؟؟؟
مسؤلین امر، جراقبلا راه های پیش گیری ارخسارات سیل وجمع آوری آبها را انجام ندادند؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اینم از بارون امیدوارم دوروز دیگه نگید سدا خالین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
همه رو صادر میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
در سیستان و بلوچستان که بارندگی کم است چرا باید حالا که نعمت خدا شامل حال این مردم فقیر شده به راحتی به دریا سرازیر شده و به هدر برود و این آبها را مهار کنند چجرا این همه فرصت خدادادی را باید از دست داد و فکری به حال این مردم رنج دیده کشید این آبهای حاصل از بارندگی را مهار کنند. و مورد استفاده مردم و طبیعت خشک این استان و یا حتی استانهای دیگر نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سیستان بلوچستان قسمت شمال که رودخونه هیرمندهست خشکسالی بیدادمیکنه یانکه جنوب هیچ ربطی به شمال سیستان نداره. چون هزارکیلومترفاصله چابهار با سیستان وهامون خشک فاصله هست
آخرین اخبار