مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از جمع آوری ۱۰۶۴ لاشه پرنده در تالاب میقان خبر داد.

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به هزار و ۶۴ عدد رسید.

شانقی با اشاره به اینکه ۴۱ واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار و پرورش بوقلمون در اطراف تالاب میقان اراک وجود دارد که ۱۹واحد آن‌ها فعالند از رصد و پایش این واحد‌ها به صورت روزانه در خبر داد.

او همچنین پایش و مراقبت از تالاب و پرنده فروشی‌ها آبگیر‌ها روستا‌ها و مرغداری‌های استان مرکزی را توسط ۱۴ گروه متشکل از ۲۸ نفر از دام پزشکان و کارشناسان بهداشتی از جمله فعالیت‌های این اداره بیان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه سویه جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قابلیت سرایت به انسان را دارد از مردم خواست از خرید، نگهداری و شکار پرندگان مهاجر و بومی خودداری کرده و در صورت مشاهده لاشه پرنده ضمن خودداری از نزدیک شدن به آن با دامپزشکی تماس بگیرند.

کنترل تردد رفت و آمد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری‌ها به صورت ۲ بار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومی به داخل واحد‌های مرغداری از مواردی است که باید تولید کنندگان مرغ رعایت کنند.

دامپزشکی کشور هفتم آذرماه با صدور اطلاعیه‌ای نمونه مثبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در جمعیت غاز‌های مهاجر تالاب میقان اراک تایید کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.