وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده، حکومت، رسانه‌ها و موسسات مردم نهاد ارکان فرایند تربیت و در کنار آموزش و پرورش هستند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش در نشست صمیمی با نمایندگان معلمان استان کرمان، گفت: سردار دل‌ها پایه گذار مکتب تربیتی بی نظیری بود که تا همیشه انسان‌های زیادی به آن تاسی خواهند کرد.

او گفت: راهبرد‌های ما از درون است، اما باید راهبرد‌ها را به بیرون ارجاع داد، در آموزش و پرورش نباید فقط نگاه به درون داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ارکان فرآیند تربیت، اول خانواده است، دوم حکومت است، باید بررسی شود دستگاه‌های مختلف چقدر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند؟ زمانی آفریقا در سال ۱۹۵۰ توانست بیسوادی را با کمک رسانه رادیو بردارد.

به گفته نوری از مدرسه تا مدرسه و از کلاس تا کلاس همه چیز دست خودمان در آموزش و پرورش است، اما نگاهمان را باید عوض کنیم، ۹۳۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم، اما دو تشکل مستقل نداریم.

او با اشاره به رسالت و اهمیت رسانه‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: رسانه‌ها رکن سوم فرآیند تربیت و آخرین رکن موسسات مردم نهاد هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید سلیمانی کار راهبردی انجام می‌داد، با تفنگ سرپر شلیک نمی‌کرد بلکه با تفنگی شلیک می‌کرد که سرعت نور داشت بنابراین مسیر آموزش را باید تغییر داد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشستی صمیمی با نمایندگان معلمان و دانشجو معلمان استان کرمان در سالن کنفرانس پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار