مصطفی آذر کیش گفت: در دوران شیوع کرونا میزان ورود دانش آموزان به مدارس هنرستانی کاهش نیافته و ۱.۶ درصد با افزایش مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم همه گیری بیماری کرونا یک میلیون و ۳۳ هزار هنرجو در بیش از ۷ هزار هنرستان و ۲۰۱ رشته فعالیت کردند و ورود دانش آموزان به هنرستان‌ها کاهش نیافته است.

امسال به میزان ۱.۶ درصد، تعداد هنرجویان هنرستانی افزایش پیدا کرده که بودجه اختصاص یافته به این سازمان بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. در یک سال و نیم اخیر هم بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به هنرستان‌ها اختصاص یافت که با این اقدام هنرستان های وابسته توسعه پیدا کردند.

به گفته مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش محیط بانی، حمل و نقل ریلی، خدمات فروشگاهی، بهداشت عشایر و روستا، بازیافت مواد و انرژی، اسامی رشته‌های جدیدی هستند که به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای اضافه شده اند.

آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در هنرستان ها همچنان در بستر مدرسه تلویزیونی و فضای مجازی در سه بخش عملی، پایه و شایستگی های فنی و غیر فنی ادامه داشته اند. از زمان بازگشایی مدارس، اولویت حضور دانش آموزان با دروس کاربردی و عملی بود که این امر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محقق شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هنر آموز
۱۶:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
با افزایش پذیرش مشکلی حل نمیشه
باید تعداد پذیرش هر رشته مطابق بازار کار تنظیم کرد.

این کار را قبلا آموزش عالی انجام داده است. نتیجه آن را هم خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۰
تعداد هنرستانا باید ده برابر دبیرستانا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
اوهههوع
آخرین اخبار