مهم‌ترین حوادث چهاردهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز -  مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه چهاردهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو قاچاقچی و کشف ۱۹۴ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز یک سواری پژو توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۴ کیلو حشیش کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: دیروز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور سیرجان-قطرویه به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و به سمت باغات متواری شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹۴ کیلو حشیش کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری راننده قاچاقچی با جدیت ادامه دارد.

سردار حبیبی گفت: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۴۸ ساعت گذشته در سپیدان اجرا شد.

او گفت: در همین راستا ۲۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح ۱۰ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای چند واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبه‌ای و فصلی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

دستگیری ۸۳ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۸۳ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۸۳ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی مغازه توسط باند‌های ۵ الی ۶ نفره با خودرو‌های تیزرو و پلاک‌های متفاوت سرقتی و جعلی در سطح شهر شیراز، به لحاظ حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در بررسی‌های اولیه و بازخوانی پرونده‌ها مشخص شد که سارقان به صورت تلفیقی حدود ساعت ۴ تا ۷ صبح با توجه به خلوت بودن شهر و تردد کمتر شهروندان اقدام به سرقت اجناس از مغازه‌هایی که دارای درب برقی بوده را می‌کنند.

سرهنگ حبیبی گفت: پس از انجام تحقیقات علمی و فنی کارآگاهان با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مغازه را شناسایی و طی چندین عملیات آنان را در شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۵ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک هزار و ۴۰۰ قلم لوازم یدکی خودرو، ۳۰ عدد باند، ضبط و چراغ خطر، ۳۰۰ قوطی کنسرو ماهی، ۱۸ کیسه برنج، ۳۰ عدد عطر و ادکلن، ۱۰ بسته چای و خشکبار، تعدادی لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، آبگرمکن و ظروف آشپزخانه، چرخ گوشت، اتو برقی و پرس، آب میوه گیری، سرخ کن، کتر برقی، ترازو دیجیتال، ۷ هزار ثوب پوشاک، ۳۵۰ جفت کفش، ۱۶۰ لیتر روغن، ۲۰۰ لیتر چسب بتن، ۷ بوکس سیگار و ۲۰ عدد قلیان، ۱۰ کیلو تنباکو و ۲ دستگاه لپ تاپ و تلویزیون، ۲ تخته فرش و ۷ قطعه پلاک سرقتی کشف شد.

او با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

کشف ۵۶ وسیله نقلیه سرقتی در کوار 

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۵۶ دستگاه موتورسیکلت و خودرو سرقتی در ۹ ماهه امسال در آن شهرستان خبر داد و گفت: بالا بودن امنیت وسایط نقلیه و نصب لوازم ایمنی و بازدارنده در کاهش وقوع سرقت تاثیر به سزایی دارد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: از ابتدای امسال اقدامات انتظامی و پیشگیرانه ویژه‌ای در راستای کاهش سرقت، برخورد با سارقان و کشف وسایط نقلیه مسروقه به اجرا درآمده است.

او گفت: ماموران انتظامی در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، کنترل سارقان سابقه دار و همچنین بهره‌گیری از توانمندی تخصصی پلیس موفق شدند ۲۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار به دستگیری ۱۰ نفر متهم در این راستا اشاره کرد و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه توسط آحاد جامعه اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت است؛ چرا که حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت وسایط نقلیه تا حد زیادی باعث می‌شود که از سرقت خودرو و موتورسیکلت‌هایی که نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند منصرف شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.