باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد - محسن زنگنه گفت: در حال حاضر مسافران به دلیل نبود مسیر مناسب دسترسی به ایستگاه راه آهن تربت حیدریه هزینههای زیادی مثل تردد بین شهر تا راه آهن را متحمل میشوند و به زودی با ایجاد مسیر مطلوب دسترسی به راه آهن این مشکل برطرف میشود.
وی گفت: قطار تربتحیدریه بین راهی است، زیرا مبداء آن طبس و مقصد آن تهران است و سهمیه مسافر تربتحیدریه ۵۰ نفر است، اما تقاضا بیشتر از این تعداد است؛ ایستگاه راه آهن تربت حیدریه از ایستگاههای برتر کشور بوده و با شهرستانهای پیرامونی مثل زاوه و رشتخوار ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و با این حجم مسافر بعد از مشهد ظرفیت بزرگی برای جا به جایی مسافر دارد.
بیشتر بخوانید
نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرکت مسافری رجا کار جا به جایی مسافر را در راه آهن شرق و تربت حیدریه انجام میدهد و باید با دیگر شرکتهای دارای واگن در این مسیر صحبت شود که نسبت به راه اندازی قطار از مبدا تربت حیدریه اقدام کنند و به زودی مشکل کمبود سهیمه بلیت مسافر تربت حیدریه هم بر طرف میشود.
زنگنه گفت: ایستگاه قطار تربت حیدریه باید امکان ارائه خدمات به معلولان را داشته باشد و پیگیر تجهیز آن از این حیث نیز هستیم.
راه آهن شرق کشور به مرکزیت طبس در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر طول دارد که شامل ایستگاه جندق در یزد و طبس در خراسان جنوبی و تربتحیدریه در خراسان رضوی است و از تربتحیدریه به ۲ شاخه تبدیل میشود که یک شاخه به خواف و افغانستان رفته و یک شاخه به ایستگاه کاشمر میرود و از آنجا به شبکه ریلی تهران متصل میشود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربتحیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
انتهای پیام//ص.ب