معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: ۷ خانه امداد محله با پشتیبانی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - علی اکبر سلمانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در نشست هم اندیشی پیرامون طرح خانه‌های امداد محله، گفت: به منظور طرح تحول محلات کشور تعداد ۷ خانه امداد محله در شهرستان یزد و میبد با پشتیبانی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری راه اندازی شد.

او گفت: خانه امداد محله یک واحد مردمی مستقر در محلات است و معین دستگاه‌های پشتیبان بوده و اقدامات و خدمات محلات با هماهنگی آن انجام می‌شود.

سلمانی گفت: خانه امداد مسئولیت سازماندهی عناصر مردمی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی ساکنان را برعهده داشته و حداکثر تلاش را در بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف با هدف احیاء، پایداری و توانمندسازی محله مربوطه را می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: توجه به نقش ساکنین محلات و محوریت آن‌ها در رفع مشکلات محله، برجسته کردن نقش جوانان محله در اداره محلات، ایجاد و توسعه کسب وکار‌های محلی و توانمندسازی محله، سامان‌دهی و هماهنگی مصرف منابع دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و خیران، اولویت ارائه خدمات در قالب معوض به جای بلاعوض، ارتقای کیفیت آموزش و بهداشت محله، سامان‌دهی محلات، اولویت اقدامات فرهنگی از جمله رویکرد‌های خانه‌های امداد است.

او با بیان اینکه متولی خانه‌های امداد در محله، مراکز نیکوکاری فعال در محلات منتخب شده هستند، گفت: شناسایی میدانی نیازمندان، ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی در قالب هم‌افزایی منابع، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی پشتیبان، تشکل‌های مردمی و خیران به منظور شناسایی نیاز‌های محله و فعال سازی و ارتقای ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات برپایه مشارکت ساکنین محله، ارائه خدمات فرهنگی با رویکرد دین‌باوری از اهداف اصلی کمیته امداد در تشکیل خانه‌های امداد است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار