مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی احتکار برخی از کالا‌ها آغاز شده، از ورود ۸۰ تیم نظارتی برای تشدید نظارت بر بازار استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - عبدالوحید محمدی مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه احتکار برخی کالا‌ها از جمله روغن و برنج در بازار آغاز شده، گفت : دلیل این امر احتمال تغییر قیمت‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

برخی از عمده فروشان عرضه کالا‌ها را کاهش داده اند، با این روند ممکن است شاهد افزایش قیمت برخی کالا‌ها در بازار باشیم که باید جلوی این کار گرفته شود.

۳۸۰ نفر از نیرو‌های بسیج اصناف برای نظارت بر بازار پای کار آمده اند که قرار است در قالب تیم‌های چند نفره با همراهی بازرسین اتحادیه‌های صنفی فعالیت داشته باشند.

از این پس هر اتحادیه باید یک بازرس را در کنار نیرو‌های بسیج اصناف قرار دهد و در مجموع ۵۳ تیم نظارتی-به تعداد اتحادیه‌های صنفی- در این بخش تشکیل خواهد شد. به علاوه مقرر است تیم بازرسی که نماینده‌ای از هر اتحادیه دارد با اولویت نظارت بر فعالیت انبارها، واحد‌های تولیدی و صنفی مرتبط با همان اتحادیه کار کنند.

 ۲۷ تیم بازرسی سازمان جهاد کشاورزی با حضور بیش از ۱۳۰ نفر فعالیت دارند این تیم‌ها شامل تیم بازرسی صبح، تیم بازرسی عصر، تیم‌های بازرسی مختص خبازی‌ها، تیم بازرسی موارد خاص و ... هستند.

در مجموع ۸۰ تیم بازرسی به بازار کرمانشاه ورود خواهند تا فضا برای فعالیت متخلفین ناامن شود.

واحد‌هایی داریم که در ۹ ماه گذشته ۳۰ بار جریمه شده اند، اما جریمه را در زمان کوتاهی جبران می‌کنند.

بر این اساس واحدی که دوبار جریمه شود برای بار سوم باید بنر گرانفروشی درب مغازه‌اش نصب شود، برای بار چهارم برای مدتی پلمب شود و برای بار پنجم پروانه فعالیت آن ابطال گردد.

قیمت گوشت قرمز مخلوط در کرمانشاه تا کیلویی ۱۶۰ هزار تومان هم رفته دلیل این امر مشکلات کشتارگاه بیستون و تعطیلی چند روزه آن بود که هم شهرداری و هم اتحادیه در آن بی تقصیر نبودند.

متاسفانه فعلا قیمت گوشت کاهش نیافته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.