همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده فیض‌الله کنعانی حقیقی از شهدای دوران دفاع مقدس در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برگزار شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - هادی شه‌دوست شیرازی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: اداره‌کل امروز بوی عطر شهید گرفته است و انتظار می رود بتوانیم از فیوضات معنوی این شهید در اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی،  صنایع‌دستی  و گردشگری فارس بهره ببریم.

او با اشاره به اینکه نکات برجسته‌ای در شهدا بوده است که به این مقام رسیده‌اند، گفت: توکل بر خدا و تکیه‌ بر اصل ولایت‌فقیه دو رکن اساسی و مهمی بود که شهدا را به این مرتبه رساند و امروز باید در عمل ثابت کنیم که رهرو شهدا هستیم و نسل پس از شهدا کار سنگین و سختی در پیش دارد.

شه‌دوست شیرازی گفت: به برکت خون شهدا هر جا توانستیم، قدم و قلمی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

سرهنگ پاسدار مجید علی پور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز در این مراسم گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس  امروز مفتخر به میزبانی از شهید فیض‌الله کنعانی حقیقی نوزده ساله اهل شهر شیراز است که در روز شانزده دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع و به خاک سپرده می شود.

او گفت: شهدا مقام بسیار بزرگی دارند و خداوند بارها بسیار زیبا از مقام شهدا تجلیل کرده است که انتظار می رود بتوانیم با مردم‌داری و مردم یاری قدمی مؤثر در مسیر شهدا برداریم.

پاسدار شهید فیض‌الله کنعانی حقیقی فرزند طاری وردی متولد ۱۱ شهریور سال ۱۳۴۴ شهرستان شیراز در منطقه عملیاتی بدر ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ به فیض شهادت رسید و پیکر پاکش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.